امضای تفاهمنامه میان سازمان فاوای شهرداری تهران و ایرانسل؛

بسترسازی برای آزمایش و ارائه سرویس‌های هوشمند در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
تفاهمنامه توسعه همکاریهای مشترک میان سازمان فاوای شهرداری تهران و ایرانسل به صورت آنلاین در حوزه گسترش خدمات هوشمند به امضای دو طرف رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست که در روز ۲۸ اردیبهشت به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، دکتر حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان، دکتر بیژن عباسی، مدیرعامل ایرانسل و جمعی از متخصصان دو مجموعه و اصحاب رسانه حضور داشتند.

مظاهریان در ابتدا با تاکید بر پیشرفت سریع در حوزه خدمات هوشمند شهری در دوره شیوع کرونا و با ابراز خشنودی از این تفاهمنامه گفت: امیدوارم که این تفاهمنامه نیز گامی اساسی در جهت تثبیت جایگاه شهرداری تهران به عنوان مزکز نوآوری تخصصی شهر هوشمند باشد و شهرداری تهران با اجرای برنامه های خود در حوزه هوشمندی، به مرجعی برای سایر کلانشهرهای کشور در این مدل تبدیل شود.

محمد فرجود هم در این کنفرانس ویدئویی با اشاره به سابقه مثبت همکاریهای مشترک میان شهرداری تهران و ایرانسل گفت: موضوع مورد توافق و توجه در این تفاهمنامه موضوع شهر هوشمند و مسائل مرتبط با برنامه تهران هوشمند است.


او در توضیح برخی محورهای این تفاهمنامه افزود: ایجاد بستر تست بِد (test bed) یا مرکز آزمون برای حوزه های مختلفی مثل شبکه، خدمات و شهر هوشمند یکی از مواردی است که در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفته است و همچنین اکسپرینس سنتر (experience center) که برای استفاده اولیه محصولاتی است که در آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران همچنین به پهنه های شهر هوشمند در پایتخت و ارائه راهکارهای هوشمند برای خدمات رسانی به شهروندان به عنوان سایر محورهای این تفاهمنامه اشاره کرد و تعهد به اجرای بندهای آن را حائز اهمیت بسیار دانست.

در ادامه این نشست مجازی، بیژن عباسی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر بستر شبکه های ICT و خدمات غیرحضوری گفت: مهمترین تاثیر این بیماری بر رفتار مردم و مطالبه آنها در حوزه سرویس‌های غیرحضوری است. اما این تجربه برای مدیریت شهری و ایرانسل تجربه خاصی است و این تفاهمنامه در جهت ظرفیت سازی در جهت ارائه خدمات هوشمند برقرار خواهد بود.

او سپس این مدل همکاری را زمینه ساز توسعه جدی تر سرویس‌های هوشمند در شهر تهران دانست و ابراز امیدواری کرد استفاده از شبکه IOT (اینترنت اشیا) نیز در آینده ای نزدیک در پایتخت توسعه پیدا کند‌.

در پایان این نشست مجازی، تفاهمنامه توسعه همکاری های مشترک میان سازمان فاوای شهرداری تهران و اپراتور ایرانسل به دست مدیران عامل هر دو مجموعه امضا شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *