رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد؛

افتتاح سرای نوآوری و شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تا تابستان ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

با افتتاح سرای نوآوری و شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب، ظرفیت‌های دانش‌بنیانی دانشگاه آزاد با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور شکوفا خواهد شد. آن‌طور که رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری می‌گوید: «این سرا در متراژی حدود یک هزار و ۸۰۰ متر به بهره‌برداری می‌رسد.»

اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، بیان می‌کند: این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی تا تابستان امسال راه‌اندازی خواهد شد. هدف از تاسیس آن، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و هدایت دانشجویان دانشگاه آزاد برای بهره‌برداری از این ظرفیت تخصصی است.

به گفته وی، در این ساختمان یک هزار و ۸۰۰ متری قرار است یک فضای کار اشتراکی، آفیس‌های کاری، اتاق فکر، آزمایشگاه و کارگاه تخصصی، فضای بازی و استراحت، اتاق جلسات، کلاس درس و اتاق مشاوره‌های تخصصی ایجاد شود.


ارتقای سلامت و بهداشت

ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه یکی از موضوعاتی است که قرار است در این سرای نوآوری بر روی آن تمرکز شود. بر همین اساس هم شتابدهنده‌های تخصصی آموزشی، شتابدهنده‌های سلامت و بهداشت و مهندسی و علوم پایه در این فضا ایجاد می‌شود.

به گفته قادری‌فر، بیشترین ظرفیت فضای کار اشتراکی در این سرا با ۱۲۰ صندلی در نظر گرفته شده است. همچنین حدود ۱۵ شرکت برای کارهای اداری در این سرا مستقر خواهند شد و فضای موجود به کاربران اجازه می‌دهد از ۸ کارگاه و آزمایشگاه تخصصی هم بهره ببرند.

این سرای نوآوری می‌خواهد دانشگاه آزاد اسلامی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری همراه کند. ظرفیتی بزرگ و قابل توجه که می‌تواند دانشجویان دانشگاه آزاد را به سمت تبدیل ایده‌های دانش‌بنیانی خود به محصول سوق دهد.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *