در همایش آنلاین هاوینگ 2020 مطرح شد:

شانس بیت‌کوین برای ۱۰۰ هزار دلاری شدن

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

همایش هاوینگ بیت‌کوین، با حضور فعالان حوزه رمزارزها و فناوری به صورت آنلاین برگزار شد. این همایش که به مناسبت سومین نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین، هم‌زمان با دیگر نقاط جهان، به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی یوتوب، آپارات و توییتر منتشر شد علاوه بر ۲هزار شرکت‌کننده آنلاین، بیش از ۴۰هزار نفر بازدید کننده هم داشت.

در ابتدای رویداد هاوینگ بیت‌کوین، مدیران کسب وکارهایی مانند جیب، بیتستان، نوبیتکس، کریپتا و اکسیر به مدت ۱۰ دقیقه محصولات خود را معرفی کردند و در ادامه رویداد فعالان و صاحب‌نظران اکوسیستم بلاک‌چین و رمزارز ایران در سه پنل به بررسی جنبه‌های مختلف هاوینگ بیت‌کوین پرداختند.

پنل اول با موضوع بررسی و تحلیل ارزش بیت‌کوین پس از هاوینگ‌ و تاثیر آن روی کسب و کارها؛ با حضور علی میزانی، بنیان‌گذار شرکت سیتکس، احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل صرافی اکسیر؛ حسین غضنفری، تحلیل‌گر و تریدر و رضا جمیلی، سردبیر وب‌سایت آی‌چیزها برگزار شد. در این پنل درباره ارزش بیت‌کوین و آینده آن بحث شد. به گفته غضنفری، هدف از خلق بیت‌کوین جلب توجه بشر و فناوران و کسب‌وکارها به تکنولوژی انقلابی بلاکچین است. او معتقد است به همان میزان که  در این مدت بیت‌کوین بیش‌تر شناخته شد، توجه افراد به صنعت بلاکچین هم بیشتر شده است و اتفاق‌های گذرایی که در این میان می‌افتد اولویت افراد حرفه‌ای در این حوزه نیست زیرا که هدف بلاکچین یک انقلاب جهانی است. میزانی نیز در این پنل با تاکید بر گفته‌های غضنفری ادامه داد که کریپتوکارنسی‌ها یک پدیده موقت نیستند و قرار است آینده را عوض کنند همان‌طور که در حال حاضر بعضی از کشورها دلار را از بورس خود حذف کرده‌اند که اتفاق مهمی به شمار می‌آید. او در ادامه با اشاره به اقتصاد آمریکا گفت: «اقتصاد آمریکا تا سال ۱۹۷۱، روند صعودی و پس از آن به صورت نزولی بوده است که این یعنی آمریکا با چک بی‌محل در حال خرید دنیا است و بیت‌کوین پایان این عمل خواهد بود.» او در ادامه افزود: « در حال حاضر ۲۵۶ میلیون دلار قیمت پایه کریپتوکارنسی‌ها است و در چند سال آینده این مبلغ به ۴٫۷ تریلیون دلار خواهد رسید و کشورها به جای دلار استاندارد از بیت‌کوین استاندارد استفاده خواهند کرد.» میزانی پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین در یک بازه حداکثر ۲ساله مرز ۱۰۰ هزار دلار را پشت سر خواهد گذاشت و غفلت دولت و تصمیم‌گیرندگان داخلی از این فرصت مهم می‌تواند در آینده حسرت‌های زیادی در پی داشته باشد.


قاضی زاده در ادامه این پنل تاکید کرد که کریپتوکارنسی‌ها بخش جدایی‌ناپذیر بلاکچین هستند و نباید به بیت‌کوین نگاه جداگانه‌ای داشت. همچنین او با اشاره به خلق ارزش بیت‌کوین در سال‌های اخیر گفت: «بیت‌کوین و روند صعودی رشد آن موجب اعتماد مردم به آن شده است. به‌ویژه که در سال ۲۰۲۰ توانست بعد از افت شدیدی که در دوران کرونا و منفی شدن قیمت نفت، داشت دوباره به میدان برگردد.» میزانی معتقد است که وضعیتهای بحرانی پیش آمده نه تنها یک شوک نیستند بلکه یک فرصت به شمار می‌آید. او پیش‌بینی کرد که بعد از هاوینگ، بعد از دوماه کاهش سیر نزولی شکسته خواهد شد و بیت‌کوین به سمت ۲۰ هزار دلاری شدن حرکت می‌کند.

در ادامه پنل دوم با حضور دکتر محمدعلی مداح علی، آزمایشگاه بلاک‌چین دانشگاه شریف، حمزه قطبی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توسعه کارآفرینی بهمن و هادی نعمتی، مدیر توسعه تجاری شرکت فیکاس و تحلیلگر کوانت بازار کریپتو با مدیریت امیر عباس امامی، مدیر اجرایی استارتاپ کارچین درباره سرنوشت تکنولوژیک و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین صحبت شد. یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که در این پنل درباره آن بحث شد، حفظ ارزش بیت‌کوین به عنوان نسل اول کریپتوکارنسی‌ها بود که شاید ویژگی‌های نسل جدید را نداشته باشد اما ارزش آن همیشه حفظ خواهد شد.

در پنل سوم که با حضور مهندس کامیار شرفی، رییس کارگروه ماینینگ انجمن فناوران زنجیره بلوک(بلاک‌چین)، عباس آشتیانی، نائب رئیس کارگروه ماینینگ و علی بابک‌نیا، دبیرکارگروه ماینینگ و با مدیریت امید علوی، مدیرعامل شرکت هش‌بان، برگزار شد درباره ماینینگ و آخرین وضعیت از سرنوشت آن در ایران بحث شد.

سپهر محمدی، عضو هیئت مدیره بلاکچین در این همایش درباره تاثیر هاوینگ بیت‌کوین گفت: «این رویداد هر ۴ سال یکبار تاثیری مهم روی اقتصاد دارد. در سال ۲۰۱۶ قیمت بیت‌کوین، ۴۰۰ دلار بود. بعد از هاوینگ تا ۸۰۰ دلار رشد داشت ولی اتفاقی که افتاد این بود که در آن زمان هنوز کسی در ایران از این موضوع اطلاع نداشت و بازارها اکثر افراد را غافلگیر کردند.»

در بخشی از این رویداد دورهمی آنلاین با محوریت بررسی هاوینگ بیت‌کوین با حضور ضیا صدر، بیتکوینر؛ حنظله اکبری، مدیرفنی شرکت رستاک میدیا سپهر؛ یاشار راشدی،  توسعه‌دهنده نرم‌افزار و بلاکچین؛ جادی میرمیرانی، برنامه‌نویس؛ سهیل نیکزاد؛ بیتکوینر، علیرضا مفتخر، محقق و توسعه‌دهنده بلاکچین،کاوه مشتاق، مسئول بخش تحقیق و توسعه ققنوس و … برگزار شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *