آیا در شرایط تحریم ثبت شرکت کار عاقلانه‌ای است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

یکی از چالش های افرادی که صاحب ایده و دانش هستند در چند وقت اخیر، تصمیم گیری درباره ثبت شرکت در شرایط تحریم بوده است. البته نگرانی بسیار قابل احترامی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

با تاکید رهبر انقلاب اسلامی ایران و تلاش هایی که به دنبال جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از کالاهای ایرانی انجام گرفته شاهد رشد و شکوفایی شرکت هایی هستیم که توانسته اند با ارائه راهکارهایی به تامین کالاهای مورد نیاز و خدمات مورد نیاز در داخل کشور کمک کنند.

در سال های اخیر شرکت های زیادی در حوزه های دانش بنیان و فناوری اطلاعات و بسیاری در حوزه های خدماتی و صنعتی ثبت شده اند و به دلیل حمایت های عالی از محصولات داخلی و فرصت های مناسبی که به وجود آمده است توانسته اند ره صد ساله را در کمتر از چند سال طی کنند.


به جرات می توان گفت که شاید بهترین زمان برای ثبت شرکت شرایط کنونی باشد زیرا کشور به شدت نیازمند افراد خلاق و با انگیزه در راستای تامین نیازهای ضروری کشور است.

چرا ثبت شرکت؟

به دلیل اهمیت حمایت از تولیدات و شرکت های داخلی شاهد سهولت ثبت شرکت در مبادی مختلف دولتی هستیم. ضمن اینکه دولت برای تامین برخی از مواد اولیه مورد نیاز شرکت ها نیز به خوبی حمایت های چند جانبه خود را برای شرکت ها ایجاد کرده است.

به منظور دریافت این نوع حمایت های دولتی و امکان استفاده از تسهیلات و وام های دولتی و همچنین به منظور استفاده از فرصت های تجاری و توسعه ای مانند حضور در مناقصات و مزایده های مختلف دولتی و خصوصی بهترین راه ثبت شرکت است. در اصل داشتن شخصیت حقوقی لازمه اصلی برای حضور در بازارهای مختلف تجاری و استفاده از موقعیت ها و فرصت های مختلفی است که این روزها به خوبی به چشم می آیند.

ثبت شرکت نیاز به سرمایه زیادی ندارد و به راحتی می توان یک شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود که از محبوب ترین انواع ساختار های حقوقی ایران هستند را با سرمایه ای در حدود ۱۰۰ هزار تومان راه اندازی کرد و با استفاده از حمایت های دولتی و بخصوص در قالب شرکت های استارت آپ و یا دانش بنیان از دیگر تسهیلات شناخته شده در این زمینه و امکانات در نظر گرفته شده استفاده کرد.

بنابراین اگر به دنبال ثبت شرکت هستید بهترین زمان برای ثبت شرکت همین امروزه است. به عقیده بسیاری از کارشناسان شرکت های تازه تاسیس و جوان می توانند بعد از ثبت شرکت، به سرعت با طراحی یک برند یا علامت تجاری منحصر به فرد ، از همین ابتدا برای شناسایی و معرفی خود در بازار محصولات خود اقدام کنند.

راهکار طراحی و ثبت برند نه تنها لازمه شناسایی شدن و فروش بیشتر در بین رقبا خواهد بودف بلکه به شرکت ها کمک خواهد کرد که با ثبت علامت تجاری خود، از برند و محصولات خود دفاع کنند. زیرا برند به عنوان شناسنامه محصولات یک شرکت، هویت بسیار زیادی برای شرکت به همراه خواهد داشت.

آیا امکان صادرات محصولات در این بازار هست؟

با وجود انواع تحریم هایی که ایران را در محاصره خود قرار داده است ، اما باز هم شاهد رشد صادرات ایران بخصوص به کشورهای همسایه هستیم. این مهم به دلیل کیفیت تولیدات ایرانی، قیمت مناسب تر و حمایت های بهتری است که محصولات ایرانی در این مناطق به همراه داشته اند. لازمه صادرات به کشورهای همسایه و حتی اروپایی در شرایط تحریم تنها داشتنن یک برند تجاری معتبر و دریافت یک کارت بازرگانی است.

بسیاری از شرکت ها با شناسایی بازارهای مختلف در کشورهای همسایه و حتی کشورهای دیگر، با دریافت کارت بازرگانی محصولات و خدمات زیادی به کشورهای همسایه حتی در این شرایط صادر می کنند.

ضمن اینکه شرکت های مختلف می توانند با اخذ کارت بازرگانی و دریافت مجوزهای لازم بسیاری از مواد اولیه و یا کالاهای مورد نیاز احتمالی خود را که در ایران تولید نمی شود، از کشورهای دیگر وارد کنند.

برای ثبت شرکت، ثبت برند تجاری و دریافت کارت بازرگانی نیز می توانید تنها با یک تماس و در قالب یک قرارداد ترکیبی، در کمترین زمان با کمک کارشناسان حرفه ای موسسه ویونا، به هر سه دست پیدا کنید.

 توزیع رسانه‌ای توسط رپورتاژ ادز 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *