مدیر مرکز خدمات فناوری دانشگاه امیر کبیر خبر داد؛

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه امیرکبیر 

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

مدیر مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از دانشگاه امیرکبیر، حسین خالقی گفت: با همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ماموریتی که در خصوص تاسیس صندوق پژوهش و فناوری تعریف کردند، از حدود یک سال قبل مقدمات ایجاد صندوق پژوهش و فناوری آماده و مذاکرات به منظور انتخاب سهامداران بخش خصوصی آغاز گردید.

خالقی افزود: بر طبق مصوبه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، در تاریخ اول اردیبهشت سال جاری مصوبه تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ شده و مجوز راه اندازی این صندوق نیز به زودی صادر خواهد شد.


مدیر مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر یک صندوق ۱۰۰ میلیارد ریالی خواهد بود که در این صندوق به جز دانشگاه، چند شرکت معتبر از بخش خصوصی سهامدار هستند و سهم دانشگاه در این صندوق ۳۴ درصد است.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر یکی از بازوهای مدیریت فناوری و توسعه نوآوری و مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جهت حمایت از طرح ها و ایده های فناورانه دانشگاه خواهد بود و راه اندازی این صندوق به تکمیل فرآیند تجاری سازی و تبدیل ایده به محصول و ورود محصولات به بازار کمک خواهد نمود.

خالقی اظهار داشت: براساس اساسنامه صندوقهای پژوهش و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر می تواند فعالیتهای متنوعی از جمله ارائه تسهیلات بصورت وام، سرمایه گذاری در طرحهای فناورانه، لیزینگ و صدور ضمانت نامه را انجام دهد.

خالقی افزود: این صندوق همچنین می تواند به عنوان کارگزار ارگان های دولتی عمل کند که از جمله آن تسهیلات و اعتباراتی است که از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکتهای دانش بنیان ارائه می شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *