اسمارت‌آپ ونچرز “کمدا” را بدرقه سفری تازه کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

اسمارت‌آپ ونچرز با انتشار بیانیه‌ای خبر خروج از ترکیب‌سهام‌داران کمدا رو تائید کرد.

در این بیانیه از سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ‌ونچرز در کمدا به عنوان یک سرمایه‌گذاری موفق یاد شده و به بیست نفری شدن تیم کمدا که در سال ۹۷ تنها ۳ عضو داشت به همراه رد شدن تعداد کاربرهای کمدا از نیم میلیون نفر در سال ۹۸ به عنوان شاهدی بر این موفقیت‌آمیز بودن این سرمایه‌گذاری اشاره شده است.

به گزارش وبنا، متن این بیانیه با شرح زیر است:


اولین باری که در سال ۹۷ با کمدا آشنا شدیم تیم سه نفره‌ای را دیدیم که در فضای پر ابهام “استارتاپ” به نمونه اولیه محصولی که ساخته بودند “ایمان” داشتند و همین اشتیاق و ایمان، برای جلب اعتماد سرمایه‌گذار کافی بود. اینگونه ۲ سال پیش، درست زمانی که سوشال کامرس در ایران ناشناخته و یا کمتر شناخته شده بود، اسمارت‌آپ با اعتماد به آینده درخشان حوزه‌های نوظهور تجارت الکترونیک، روی حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کرد که امروز به شدت مورد توجه بازیگران بزرگ این صنعت قرار گرفته است.

این سرمایه‌گذاری برای اسمارت‌آپ در بسیاری جهات تجربه‌ای منحصر به فرد بود. کمدا اولین استارتاپی بود که خارج از تهران بود، برخلاف فضای مردانه‌ی اکوسیستم، فاندر خانم داشت و علاوه بر همه اینها، اولین ورود ما به حوزه‌ی سوشال کامرس حساب می‌شد. ناشناخته­‌های زیادی در مسیر استارتاپ وجود داشت، ابهام و ریسک فضای استارتاپی و هیجان پیمودن یک مسیر ناشناخته، ترکیب لذت بخشی از بیم و امید برای ما داشت که پذیرفتیم در کنار قهرمان این قصه کارآفرینی، دل به دریا بزنیم و وارد سفری هیجان انگیز شویم.

در تمام طول این سفر مشترک، تلاش کردیم به عنوان راهنما در کنار تیم کارآفرینی به رشد مداوم استارتاپ و خلق ارزش پایدار کمک کنیم و علاوه بر دو مرحله سرمایه گذاری، در حل چالش‌های رشد، مالی و منابع انسانی آن سهیم باشیم. تمام دانشی که از رشد کردن همه استارتاپ‌های خانواده اسمارت‌آپ داشتیم را با کمدا به اشتراک گذاشتیم و تیم بی نظیر کمدا نیز، از تمام آن­ها به بهترین نحو استفاده کرد. با تمرکز بر روی کاربر و ایجاد رابطه دوستانه و ارزش آفرین با آن‌ها توانست در مسیر رشد مداوم و پیوسته قرار گیرد، رشدی پایدار که تاکنون نیز ادامه داشته است.

امروز تیم سه‌نفره کمدا ۲۰ نفره شده، کاربران کمدا اواخر سال ۹۸ رکورد نیم میلیون نفر را رد کردند و توانستند در کنار هم یک پلتفرم اجتماعی با “فرهنگ کمدایی” تشکیل ‌دهند. حالا وقت آن رسیده که کمدا را برای طی کردن راه موفقیت‌های بیشتر راهی سفری تازه کنیم و برای بار دوم، “خروج از استارتاپ”، این اتفاق نادر اکوسیستم استارتاپی ایران را رقم بزنیم. صمیمانه و از صمیم قلب امیدواریم کمدا در کنار دیجی کالا، قدرتمندتر از همیشه مسیر موفقیت را طی کند.

ما فاصله صفر تا یک را در کنار تیم کارآفرینی طی کردیم؛ امید داریم که توانمندی‌های این تیم، آنها را از یک به بی‌نهایت برساند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *