مدیرعامل آریامدتور از تعدیل نیرو در این استارتاپ حوزه گردشگری سلامت خبر داد؛

کرونا به آریامدتور آسیب جدی زد، جریمه بیمه راهش را ادامه داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

چند روز دیگر کرونا که زمستان و بهار ایران را تجربه کرده وارد چهارمین ماه حضور رسمی‌اش در ایران می‌شود. کرونا که عمر چندانی ندارد به واسطه ناشناخته بودن، از انسان تا کسب‌وکار، سرد و گرم چشیده‌ها را دستخوش بیماری، رکود و مرگ کرده است. فاصله‌گذاری اجتماعی که بهترین راه قطع زنجیره انتقال کووید۱۹ معرفی شد هر چند سلامتی انسان‌ها را بیشتر تضمین می‌کرد ولی برای کسب‌وکارهایی که به این واسطه به تعطیلی کشیده شدند، مضر یا حتی کشنده بود.

در این میان برخی کسب‌وکارهای آنلاین که خرید و دریافت غیرحضوری خدمات را امکان‌پذیر کرده بودند، توانستند فروش خوبی داشته باشند ولی با این حال عمده کسب‌وکارهای آنلاین نیز از آفات شیوع کرونا بی‌نصیب نماندند. برای نمونه می‌توان اشاره کرد که علی‌بابا با ضرر قابل توجه مواجه شد و ۱۸۲ نیروی خود را تعدیل کرد. ممنوعیت سفرها و خانه‌نشینی مردم صنعت گردشگری را شدیداً تحت تاثیر قرار داد و حال پلتفرم‌های گردشگری را بد کرد.

بنا به گفته مدیرعامل آریامدتور، گردشگری سلامت از جمله صنعت‌هایی در دنیاست که بیشترین ضرر را به واسطه شیوع کرونا متحمل شده است.


محمد نصری در گفتگو با وبنا می‌گوید کرونا از دو جهت به گردشگری سلامت آسیب وارد کرده است. از یک‌ سو با میل کردن سفرها به صفر، گردشگری به نوعی تعطیل شد و از سوی دیگر در حوزه درمان فعالیت اتاق‌های عمل به طور کامل متوقف شد.

بی‌میلی گردشگران سلامت به دلیل شیوع کرونا

مدیرعامل آریامدتور بی‌میل شدن مردم به انجام عمل‌های زیبایی به دلیل شیوع کرونا را عامل دیگر زیان کسب‌وکارهای حوزه گردشگری سلامت اعلام می‌کند و می‌گوید: «عمده عمل‌های جراحی در گردشگری سلامت به جراحی‌های زیبایی نظیر کاشت مو، چاقی و بینی اختصاص دارد. این عمل‌ها ضرورت ندارند و فرد اگر انجام این عمل‌ها را به تعویق بیاندازد دچار مشکلی نمی‌شود. بنابراین به دلیل شیوع کرونا افراد تصمیم گرفته‌اند تا عمل‌های زیبایی خود را تا پایان این دوره به تعویق بیندازند. ترس افراد از مواجهه با مشکلات اقتصادی به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن همه مشاغل در تمام دنیا به دلیل شیوع کرونا، عامل دیگری است که گردشگری سلامت را در این دوران را تحت تاثیر قرار داده است. به این معنی که فرد می‌ترسد با انجام عمل پس‌اندازش از بین برود و به لحاظ مالی نتواند مانند قبل به زندگی خود ادامه دهد.»

آریا مدتور بخشی از نیروهای خود را تعدیل کرد

آنطور که نصری اعلام می‌کند آریامدتور مانند همه کسب‌وکارهای حوزه گردشگری سلامت در جهان به شدت به دلیل شیوع کرونا دچار زیان شده است. تعداد مشتریان آریامدتور از اسفند ۹۸ به صفر مطلق رسیده و ترافیک و رنک الکسای وب‌سایت آریامدتور پایین آمده است.نصری همچنین از تعدیل نیرو در آریامدتور به دلیل شیوع کرونا خبر می‌دهد: «به دلیل نبود بیمار، کاری نیز در آریامدتور در این مدت وجود نداشته است. بنابراین مجبور شدیم تعدادی نیرو را در بخش لجستیک و عملیات آریامدتور تعدیل کنیم. البته این نیروها فیریز شده‌اند و در صورت بازگشت شرایط به حالت عادی می‌توانند به همکاری با ما ادامه دهند. به طور کلی سعی کردیم به ترکیب تیم در مورد افرادی که به طور رسمی با آریامدتور همکاری داشتند دست نزنیم، چون آن‌ها را آموزش داده‌ایم و هزینه تعدیل آن‌ها برای ما بیشتر است.»

او در ادامه از جذب اولین بیمار در هفته جاری خبر می‌دهد و می‌گوید با باز شدن اتاق‌های عمل از هفته گذشته، مسافران جسور که درمان‌ آن‌ها مربوط به حوزه زیبایی نیست و از کشورهای همسایه با زیرساخت پزشکی ضعیف هستند، سفرهای درمانی خود را از سر می‌گیرند.

جریمه بیمه به آسیب‌های کرونا اضافه شد

مدیرعامل آریا مدتور در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با حمایت از‌ کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا می‌گوید: «معمولا هر جا انتظار حمایت داشتیم نتیجه معکوس دیدیدم. برای نمونه در حال حاضر اداره بیمه برای ما جریمه رد کرده و اعلام کرده وب‌سایت شما مشمول کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا نمی‌شود. این در حالی است که آریامدتور دارای مجوز بند ب و مجوز گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی است و عمده فعالیت ما در سال ۹۸ آفلاین بوده است. برای مثال ما در سال گذشته دفاتری را در تاجیکستان، آذربایجان، عمان، و قطر برای جذب مسافر افتتاح کردیم. با این حال در حالی که درآمدی وجود ندارد اداره بیمه ما را جریمه کرده است.»

مطالب مرتبط:

مخالفت سازمان تأمین اجتماعی از برخورداری کسب‌وکارهای آنلاین از تسهیلات بیمه‌ای صنوف آسیب‌دیده از کرونا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *