گزارش زمستان 98 ملک‌رادار از روند نزولی درج آگهی‌های مسکن در شیپور حکایت دارد؛

۶۷ درصد از آگهی‌های حوزه مسکن در دیوار ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

گزارش ملک‌رادار از وضعیت آگهی‌های ملکی در فصل زمستان ۹۸ منتشر شد.

براساس گزارش ملک‌رادار در سال ۹۸ تعداد آگهی‌ها در حوزه مسکن برابر با ۲.۷۲۴.۴۸۹ آگهی بوده که از این تعداد ۸۱۴.۰۶۳ آگهی به متعلق به رهن و اجاره و ۱.۹۱۰.۴۲۶ آگهی مربوط به فروش ملک بوده است.

به گزارش وبنا در گزارش ملک‌رادار از کاهش چشمگیر آگهی‌های حوزه مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ خبر داده شده است. به طوری که در پاییز و زمستان ۹۸ تنها در تهران تعداد آگهی‌های رهن و اجاره مسکن با ۵۵۴ هزار مورد کاهش مواجه بوده است.


براساس گزارش ملک‌رادار، در زمستان ۹۸ وب‌سایت دیوار ۶۷% از بازار آگهی‌های آنلاین حوزه مسکن را به خود اختصاص داده و روند افزایشی خود را ادامه داده است. در مقابل آنطور که ملک‌رادار اعلام کرده، درج آگهی در شیپور در زمستان ۹۸ مشابه فصل قبل روند کاهشی داشته و سهمش از بازار آنلاین آگهی مسکن از ۲۸ درصد در تابستان ۹۸ به حدود ۲۳ درصد در زمستان ۹۸ رسیده است. آنطور که ملک‌رادار اعلام کرده، همشهری، دلتا، آلونک و خراسان بعد از دیوار و شیپور به ترتیب بیشترین سهم از بازار آگهی‌های آنلاین حوزه مسکن را دارا هستند.

براساس این گزارش هرچند دیوار دارای بالاترین تعداد آگهی ثبت شده در حوزه مسکن است اما به لحاظ کیفیت آگهی یا همان میزان آگهی‌ها بازدید شده، درصد بیشتری از آگهی‌های ثبت شده در آلونک مورد بازدید قرار می‌گیرند.

در بخش دیگری از گزارش ملک‌رادار آمارهای جزئی‌تری از آگهی‌های حوزه مسکن ارائه شده است. آنطور که از آگهی‌های مسکن در شهر تهران می‌توان فهمید در این شهر اقبال خوبی به املاک بین ۴۶ تا ۹۰ متر وجود دارد، به نوعی که ۳۸% آگهی‌های زمستان ۹۸ مربوط به املاکی با این متراژ بوده است.

فایل گزارش ملک رادار را از لینک زیر دانلود کنید

گزارش فصلی ملک‌رادار – زمستان ۹۸

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *