مسابقهی ابربازی که برای تولید محصولات حوزهی ابری است، با توجه به وضعیت کنونی، بهجای برگزاری حضوری، بهشکل آنلاین برگزار خواهد شد.دریافت جوایز نقدی و سرمایهگذاری روی تیمهای برگزیده، حمایتهای مالی و عرضهی محصول به بازار از نتایج این مسابقه خواهد بود.
یزدان یزدیزاده؛ معمار اکوسیستم ابری آروان، دربارهی این مسابقه میگوید: «ابربازی رویدادی مسابقهمحور با هدف تولید و توسعهی محصولات ابریاست که در آن با تشکیل تیمهای کاری از بین داوطلبان برگزیده، با کمک دورههای آموزشی و راهنمایی مشاوران اکوسیستم فناوری کشور، قرار است براساس MVP خواسته شده و با در اختیار داشتن زیرساخت ابر آروان،همچنین بهرهمندی از تسهیلات فنی شرکای اجرایی مسابقه، محصولات متنوع ابری تولید شوند. این محصولات بیشتر بهشکل SaaS و BPaaSخواهند بود.»
شرکتکنندگان در مسابقهی ابربازی متخصصان حوزههای برنامهنویسی، مارکتنیگ، طراحی و توسعهی کسبوکار هستند.
به گفتهی معمار اکوسیستم ابری آروان روند برگزاری این مسابقهی آنلاین به قرار زیر است:
یزدیزاده به ابعاد و پیچیدگی برگزاری چنین مسابقهای و اهمیتخروجی این مسابقه به تولید محصولات ابری کاربردی که جای آنها در بازار ایران خالی است، اشاره کرد و از حامیان اجرایی این مسابقه نام برد: «مجموعهی شناسا در نقش شتابدهنده و سرمایهگذار روی تیمهای منتخب حضور دارد، تیمهای رهنما کالج، کویرا و تسکولو همراهان اجرایی ما در برگزاری این رویداد خواهند بود. همچنین بانک پاسارگاد، فناپ و دانشگاه خاتم حامی مالی این مسابقه هستند.»
براساس اطلاعات ثبت نامی این رویداد، تاکنون بیش از هزار و پاتصد داوطلب برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردهاند.