کرونا گروه بهداشتی فیروز را هم آنلاین کرد؛

خدمات‌ فروشگاه اینترنتی گروه فیروز به سراسر کشور گسترش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

در وانفسای جولان شهر به شهر و خانه به خانه کرونا در ایران ورود گروه بهداشتی فیروز به حوزه آنلاین کمتر مورد توجه قرار گرفت. البته گروه فیروز پیش از این در راستای مسئولیت اجتماعی خود در فضای آنلاین حضور داشت ولی کماکان محصولات کارخانجات بهداشتی فیروز به طور آفلاین عرضه می‌شدند.

آنطور که گروه فیروز اعلام کرده، هرچند این گروه از قبل قصد آغاز عرضه محصولات خود را به طور آنلاین داشته است ولی شیوع کرونا و کمبود شدید مواد ضدعفونی و بهداشتی سبب تسریع راه‌اندازی فروشگاه آنلاین فیروز شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی گروه فیروز، با اینکه عمر فروشگاه اینترنتی فیروز به دو ماه نرسیده و هنوز تبلیغاتی برای آن صورت نگرفته است، روزانه ۱۲ هزار نفر از این فروشگاه اینترنتی بازدید می‌کنند که ۱۰۰۰ بازدید آن منجر به خرید می‌شود.


مهدی صادقی با اشاره به کمبود محصولات ضدعفونی‌کننده و به راه افتادن بازارسیاه برای این محصولات در رابطه با آغاز تولید این محصولات در گروه فیروز می‌گوید: «گروه تحقیق و توسعه فیروز از پیش از شیوع کرونا مطالعاتی در حوزه تولید مواد ضدعفونی‌کننده انجام داده بود و به فرمولاسیون تولید این مواد رسیده بود. با این حال تولید این محصولات نهایی و اغاز نشده بود. شیوع کرونا باعث شد به طور جدی بر تولید محصولات ضدعفونی کننده تمرکز کنیم. این موضوع سبب شد تا در مدت کوتاهی محصولات ضدعفونی گروه فیروز در حجم بالا تولید و وارد کشور شود.»

مدیر روابط عمومی فیروز ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه فیروز در راستای مسئولیت اجتماعی خود این محصولات را ۳۵ درصد زیر قیمت قیمت‌گذاری کرده بود، از زمان شروع تولید محصولات ضدعفونی‌کننده دغدغه داشتیم که این محصولات به دست مشتریان نهایی برسد و وارد بازارسیاه نشود. در ابتدا قصد داشتیم در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ محصولات خود را ارائه کنیم ولی با توجه به اتفاقاتی که افتاد و اجازه توزیع محصولات بهداشتی از فروشگاه‌های اینترنتی گرفته شد، مجبور شدیم طرحمان برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فیروز را زودتر اچرایی کنیم. فروشگاه‌اینترنتی محصولات فیروز اواخر اسفند ۹۸ راه‌اندازی شد و پروتکل‌هایی برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی در نظر گرفتیم. این فروشگاه اینترنتی در حال حاضر به طور پایلوت در شهر قزوین و تهران خدمات‌دهی می‌کند.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با دلیل فروش محصولات فیروز به صورت پک، می‌گوید: «محصولاتی که در پک‌های فروش اینترنتی فیروز وجود دارد تندرو هستند. به این معنی که جز دسته‌های هستند که نیاز زیادی برای آن‌ها وجود دارد و زود به فروش می‌رسند. به طوری که همیشه فروش  این محصولات جلوتر از تولید آن است. یکی از دلایل ارائه این محصولات به صورت پک این بود که تیم تحقیق و توسعه و مشاوران پزشکی فیروز تشخیص دادند که همه این محصولات مورد نیاز مردم هستند. از سوی دیگر فروش تکی محصول تحویل محصول به مردم را مشکل می‌کند. در حال حاضر پک‌های ما در انبارهای امانی ذخیره شده تا به سرعت بتوانیم نیازهای مردم را درب منزل تحویلشان دهیم.»

صادقی با اشاره به اینکه فروشگاه اینترنتی محصولات فیروز به تازگی راه‌اندازی شده است، می‌گوید: «به لحاظ زیرساختی هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم. به دلیل وجود این مشکلات هنوز امکان ارائه خدمات به تمام استان‌های کشور را نداریم ولی تمام سعی ما این است که از اواسط اردیبهشت ۹۹ بتوانیم محصولات فیروز را به تمام استان‌های کشور ارسال کنیم.»

او در پایان از مخاطبان وبنا دعوت می‌کند تا با کد webna با ۱۰ درصد تخفیف اولین خرید خود را از فروشگاه اینترنتی فیروز انجام دهند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *