پرداخت با کیف پول و بدون رمز پویا با اپلیکیشن مانیار

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
همان‌طور که می‌دانید لازمه‌ی خرید اینترنتی در ایران، داشتن رمز اینترنتی یا همان رمز دوم است. اخیرا به دلیل وجود موارد بسیاری از برداشت ‌های غیرمجاز توسط سارقین مجازی، تصمیم گرفته شد تا افراد به جای استفاده از یک رمز اینترنتی ثابت، که احتمال سرقت از موجودی حساب بانکی را بالا می‌برد، از رمز پویا که رمزی یک‌بار مصرف است، استفاده نمایند.درحال حاضر استفاده از رمز‌های اینترنتی ثابت در خریدهای زیر ۱۰۰ هزار تومان هنوز هم امکان پذیر می‌باشد. اما در صورت خرید آنلاین با مبلغ بالاتر از ۱۰۰ هزارتومان، افراد باید از روش‌های اعلام شده درخواست رمز پویا دهند. این رمز از اپلیکیشن‌ رمزساز بانک‌‌های مورد نظر، قابل دسترسی است. همچنین اگر شماره همراه اعلام شده به بانک در هنگام افتتاح حساب، همچنان در اختیار صاحب حساب قرار داشته باشد، بدون نیاز به نصب اپلیکیشن‌های رمزساز، با کلیک روی دکمه‌ی درخواست رمز پویا در درگاه پرداخت شاپرک، رمز یک‌بار مصرف به شماره‌ی فرد پیامک خواهد شد که این رمز معمولا برای ۲ دقیقه معتبر و قابل استفاده خواهد بود. در صورتی که فرد پس از انجام این عمل رمزی دریافت نکرد، به احتمال زیاد شماره‌ای که نزد بانک است با شماره‌ی کنونی این فرد مغایرت دارد که می‌توان با مراجعه به شعب بانک، مورد نظر مشکل را حل نمود.معایب استفاده از رمز پویابا اجباری شدن استفاده از رمز پویا، بعضی کاربران بنابر دلایل متعدد که برخی از آن‌ها را در ادامه آورده ایم، مدعی شده اند که فرصت خرید اینترنتی را از دست داده اند. البته آمار منتشر شده هم تا حدودی این ادعا را اثبات می‌نماید. این آمار حاکی از آن است که در این مدت تعداد تراکنش‌های ناموفق افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است و در نتیجه‌ی آن، خرید آنلاین کاهش کم سابقه ای را تجربه کرده است.

-استفاده در زمانی محدود

بعضی از کاربران از زمان کوتاه رمزهای ارسال شده شکایت دارند. دیده شده است که در برخی اپلیکیشن‌های رمزساز بانکی، رمز ساخته شده هر ۱ دقیقه تغییر می‌کند و این ممکن است پیش از تکمیل اطلاعات بانکی در درگاه شاپرک منقضی شود. این زمان در بهترین حالت، هنگام درخواست رمز در درگاه شاپرک و دریافت رمز از طریق پیامک، به ۲ دقیقه افزایش پیدا می‌کند. در پاره ای از مواقع، به دلیل کاهش سرعت اینترنت حتی ممکن است تراکنش با مشکل خورده و پس از منقضی شدن رمز، اینترنت مجددا متصل شود که در این حالت تراکنش ناموفق خواهد بود.


از طرفی دیگر عده ای همچنان معتقد هستند که امکان سرقت از حساب در مدت ۲ دقیقه وجود دارد و این زمان باید کاهش پیدا کند!

-نرسیدن پیامک‌ها

در صورتی که کاربران بخواهند درخواست رمز پویا از طریق پیامک بدهند، امکان این وجود دارد که پیامک‌ها به دست کاربر نرسد. پس از طی شدن مدت زمانی کوتاه، فرد تلاش می‌کند با کلیک‌های مداوم روی گزینه‌ی درخواست رمز پویا در درگاه شاپرک، پیامک را دریافت نماید. در این شرایط ممکن است کاربر چند پیامک همزمان دریافت کند و نتواند تشخیص دهد کدام رمز قابل استفاده و کدام یک منقضی شده است. در خلل تصمیم گیری برای انتخاب رمز نیز ممکن است رمز انتخاب شده‌ی نهایی اعتبار خود را از دست داده باشد.

راهکار کاهش یا غلبه بر این مشکلات

استفاده از کیف پول الکترونیک می‌تواند از روش‌هایی باشد که ما را از مشکلات خرید اینترنتی و وارد کردن رمز ثابت یا پویا و خطرات ناشی از استفاده از آن‌ها، رها سازد. اپلیکیشن مانیار با مجهز بودن به قابلیت کیف پول موبایلی می‌تواند در این شرایط، کمک بسزایی به امور مالی شما کند. شما می‌توانید یک بار اعتبار کیف پول الکترونیکی خود را به مقدار مورد نیاز افزایش دهید تا با همان اعتبار و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات بانکی و استفاده از رمزپویا، شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنتی بخرید، عوارض خودروی شخصی خود را پرداخت نمایید و همچنین به صورت انفرادی و گروهی بدهی خود را به دوستانتان پرداخت نمایید. بدین ترتیب هم امور مالی شما سریع‌تر پیش خواهد رفت و هم امنیت حساب شما حفظ خواهد شد. علاوه بر این در صورتی که به فروشگاه، کافه و یا رستورانی مراجعه نمودید که از پذیرندگان مانیار بود و QR code مانیار را در اختیار داشت، شما از طریق بخش اسکن بارکد نیز می‌توانید خرید خود را از موجودی کیف پول انجام دهید بدون اینکه مجبور باشید کارت یا رمز خود را در اختیار فروشنده قرار دهید.

دریافت اپلیکیشن مانیار

برای استفاده از مزایای کیف پول مانیار، می‌توانید اپلیکیشن مانیار را از استورهای معتبر و یا از طریق لینک دانلود دریافت و روی دستگاه خود نصب نمایید.