شرکت آمریکایی پهنای باند بلاگفا را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۶

وبنا – خبرگزاری مهر : علیرضا شیرازی با اعلام این نکته که از ساعات آغازین امروز کاربران ایرانی میهمان بلاگفا (blogfa) برای دسترسی به تارنماهای شخصی خود بر روی این میزبان دچار مشکل شده اند، گفت : این معضل ارتباطی با تحریم های آمریکا علیه ایران ندارد.
علیرضا شیرازی – مدیر سایت بلاگفا(blogfa) میزبان فارسی وبلاگ های ایرانی در گفتگو با مهر درخصوص مشکل دسترسی به وبلاگ های زیرمجموعه این سایت گفت: شرکت آمریکایی که ما پهنای باند بلاگفا راازآن دریافت کرده بودیم بادریافت گزارش تخلف مبنی بر وجود سایت های ویروسی در این پهنای باند اقدام به انسداد سایت بلاگفا کرد.
وی افزود : اقدام برخی وبلاگ نویسان به ایجاد وبلاگ هایی حاوی ویروس به صورتی که رایانه کاربر به محض ورود به این وبلاگ (تارنمای شخصی) ویروسی می شود و شرکت آمریکایی نسبت به این مساله بسیار حساس است و از ساعات پایانی روز گذشته اقدام به بستن IP وبلاگ های بلاگفا کرده است.
شیرازی با اطمینان دادن به کاربران ایرانی بلاگفا درخصوص اینکه مشکل به وجود آمده کاملا فنی است و هیچ انگیزه سیاسی موجب آن نشده است، خاطرنشان کرد : شرکت آمریکایی طرف قرار داد ما که سری IP ها را از آنها دریافت کرده ایم به هیچ وجه انگیزه های سیاسی را در کارشان دخالت نمی دهند و به هیچ وجه این مشکل به وجود آمده ربطی به تحریم های ایران ندارد.
وی تصریح کرد : شرکت میزبان پهنای باند با ارسال نامه ای الکترونیکی اعلام کرده است که این مشکل با آغاز ساعت کاری در ایالات متحده امریکا ( معادل ۸ شب به وقت تهران ) این مشکل را بررسی می کنند.
مدیر بلاگفا یادآور شد : ما سعی می کنیم تا آخر وقت امروز این مشکل برطرف شود و اگر با شرکت مذکور به نتیجه نرسیدیم با تغییر IP های وبلاگ ها مشکل را برطرف می کنیم.
وی تصریح کرد : به هر حال این مشکل از سوی کاربران ایرانی بلاگفا برای مجموعه سایت بلاگفا به وجود آمده و ما چیزی در حدود ۴۰۰ وبلاگ حاوی ویروس یافته ایم که با باز کردن آنها رایانه کاربران دچار ویروس می شود.
علیرضا شیرازی همچنین راهکاری را برای دسترسی کاربران وبلاگ های بلاگفا به تارنماهای شخصی شان اعلام کرد، به این صورت که با درج نام کاربری وبلاگ مورد نظر در انتهای نشانی (http://www.blogfa.com/blog.aspx?blogid=) صاحبان وبلاگ می توانند به صفحات شخصی شان دسترسی داشته باشند.
وبلاگ های زیرمجموعه بلاگفا در حالی مسدود شده است که صفحه اصلی این سایت قابل دسترسی است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *