براساس آمار پذیرش 24 از شنبه 16 فروردین 99؛

۳۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی به حالت قبل کرونا بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

با پایان تعطیلات نوروز، نسبت به ماه قبل ۳۰ درصد به مراجعه حضوری مردم به مراکز درمان اضافه شده است.

در حالی که بر اثر شیوع کرونا، از روزهای ابتدایی اسفند ۹۸ مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی با کاهش چشمگیر مواجه شده بود، از دیروز (شنبه ۱۶ فروردین ۹۹) مراجه بیماران سرپایی به مراکز درمانی افزایش یافته است.

مدیرعامل پذیرش ۲۴ که یک پلتفرم نوبت‌دهی آنلاین است در این رابطه به وبنا می‌گوید: «با توجه به اینکه خدمات پذیرش ۲۴، ۴۰ درصد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را پوشش می‌دهد، متاسفانه آمارهای پذیرش ۲۴ از افزایش مجدد مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی حکایت دارند.»


ابولفضل ساجدی ادامه می‌دهد: «از زمان آغاز شیوع کرونا شاهد ریزش شدید دریافت نوبت یا همان مراجعه بیماران سرپایی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بودیم. به طوری که از ۸ و ۹ اسفند به بعد تعداد کمی به طور حضوری به مراکر درمانی مراجعه می‌کردند. متاسفانه تعداد رزرو نوبت از دیروز با رشد مواجه بوده و آمار امروز پذیرش ۲۴ از بازگشت ۳۰ درصدی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی حکایت دارند. این آمار نشان می‌دهد مردم برای مشکلاتی غیر از کرونا در حال مراجعه به مراکز درمانی هستند.»

ساجدی در پایان با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا بیمارستان‌ها آلوده‌ترین نقاط کشور هستند، می‌گوید: «مردم سعی کنند در این شرایط تا جایی که ممکن است از مراجعه حضوری به مراکز درمانی پرهیز کنند و مشکلات خود را با استارتاپ‌های حوزه سلامت برطرف کنند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *