درخواست سازمان نظام صنفی رایانه تهران؛

کسب‌وکارها برای برون‌رفت از بحران ناشی از شیوع کرونا راه‌حل دهند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با انتشار اطلاعیه‌ای از صاحبنظران و کسب‌وکارها درخواست کرد برای برون رفت از بحران ایجاد شده به وسیله کرونا، راه‌حل دهند.
به گزارش وبنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیروی اطلاعیه قبلی و با توجه به تداوم شرایط اضطراری، از کسب‌‏وکارها و صاحب‌نظران در خواست کرده در خصوص راه‌حل‌‏های برون‌رفت از این بحران با این سازمان همفکری کنند.

با طولانی‌تر شدن شرایط ویژه‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده، تبعات و مشکلات ناشی از آن بروز بیشتری پیدا کرده است. طبیعتاً طولانی شدن زمان بحران و ادامه روند فعلی بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و تاثیرات فراوانی را بر کسب‏وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد گذاشت. ناچار شدن کسب‏وکارها به تعدیل نیرو و همچنین شیوع بیکاری در میان نیروی انسانی باعث صدمات جبران‏ناپذیر اجتماعی و اقتصادی بلندمدت در کشور خواهد شد. از آنجا که هیچ پیش‏بینی مشخصی از زمان پایان این بحران توسط سازمان‌های ذیربط جهانی و داخلی صورت نگرفته، بدیهی است ادامه روند فعلی از میزان تحرک فعالان اقتصادی خواهد کاست و سیاست‌گذاری‌ها، استمرار فعالیت و حتی بقای برخی از آن‏ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر با کاهش این بحران، تاثیرات نامطلوب و مشکلات اقتصادی ناشی از آن بر فضای کسب‏وکار به تدریج آشکار خواهد داشت. لذا هم برای ادامه فعالیت کسب‏وکارها در شرایط فعلی و هم برای کاهش تاثیرات میان مدت و بلندمدت این بحران، نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات ویژه‌ای از سوی تشکل‌‏ها، نهادهای ذیربط و فعالان اقتصادی در این حوزه خواهیم بود.

در این راستا سازمان نظام صنفی رایانه‏ای در نظر دارد تا در هفته پیش‌رو پیشنهادها و راهکارهای خود را برای مدیریت این شرایط منتشر و از مراجع ذیربط مطالبه کند. همانطور که در اطلاعیه پیشین سازمان آمده، دبیرخانه مستقلی برای این منظور راه‌اندازی شده تا نظرات و پیشنهادهای آحاد فعالان این حوزه را جمع‌اوری کند. محورهای اصلی فعالیت این دبیرخانه عبارتند از:


  • شناسایی چالش‌های کسب و کارهای حوزه
  • جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده
  • اعلام چالش‌ها و راهکارها به دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای آنها به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی
  • معرفی نماینده به ارگانهای دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی

لذا با تداوم شرایط اضطراری و بیم از دست رفتن سرمایه‌های انسانی، مجددا از کلیه فعالان اقتصادی در این حوزه دعوت می‌شود تا ضمن بیان مشکلات، آسیب‏‌ها و زیان‌‏هایی که به واسطه این بحران برای کسب‌‏وکارها ایجاد شده، راهکارهای پیشنهادی خود را هم در زمینه نحوه ادامه فعالیت کسب‏‌وکارها در شرایط فعلی (با لحاظ اصل حداقل شیوع و حداکثر تحرک) و هم در زمینه کاهش تاثیرات اقتصادی نامطلوب بحران بر کسب‏‌وکارها برای این دبیرخانه (از طریق تکمیل فرم برخط) ارسال کنند. نیک روشن است که این بحران کلیه کسب‌‏وکارها را در سطح ملی در برگرفته و تبعات آن کل فضای اقتصادی کشور را متاثر کرده و خواهد کرد. بنابراین ضمن این که بایستی میزان تاثیر این بحران بر بخش‏‌های مختلف این حوزه مشخص شود، راهکارهای پیشنهادی هم باید با شرایط فعلی کشور تناسب لازم را داشته و امکان اجرای آن به لحاظ عملی فراهم باشد.

فرم برخط ارایه راهکار و پیشنهاد در خصوص راه‌حل‌های برون‌رفت از بحران

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *