نسخه جدید نقشه و مسیریاب «بلد» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

بلد نسخه‌ی چهار اپلیکیشن خود را به‌صورت رسمی منتشر کرد.

نقشه و مسیریاب بلد جدیدترین نسخه خود را با تغییرات عمدهای نسبت به نسخه قبلی خود در آستانه سال ۹۹ منتشر کرد. در این نسخه علاوه بر بهبود کارایی، ویژگی‌های ظاهری نیز تغییرات گسترده ای داشته است. از جمله ویژگی‌های نسخه چهار نقشه و مسیریاب بلد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی جدید صفحه اول برای انتخاب ساده تر روی نقشه


بزرگترین تغییری که در شروع استفاده از نسخه جدید بلد با آن روبرو می‌شوید، از بین رفتن پین نشانگر بر روی نقشه است. در واقع در نسخه ۴ بلد، با نگه داشتن دست بر روی نقطه مورد نظر، نمایشگر مکان ظاهر می‌شود. پیش از این برای انتخاب نقطه دلخواه روی نقشه، پین مکان به شکل ثابت نمایش داده می‌شد.

طراحی متفاوت قابلیت های جدید در بخش تنظیمات

برای ایجاد سهولت در هنگام ایجاد تغییرات در تنظیمات بلد، ساختار کلی این قسمت تغییر کرده است. بیشترین تغییر در قسمت تنظیمات صوتی است که امکان تغییر دستیار صوتی در هنگام رانندگی را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین اضافه شدن صدای کامپیوتری ۲ ، شاخصه دیگری است که در بخش دستیار صوتی قابل مشاهده است.

طراحی جدید روز و شب در حالت مسیریابی

بازطراحی صفحه مسیریابی درجهت ایجاد سهولت و کاربردپذیری بیشتر بلد انجام شده است. در حالت شب نیز کاربران با تسلط و تمرکز بالاتری امکان نقشه خوانی دارند. تیم تجربه کاربری بلد، هدف از این کار را ایجاد یکپارچگی و دسترس پذیری بیشتر محصول اعلام کرده اند.

امکان تغییر در تنظیمات انتخاب نشانگر، دستیار صوتی و طرح ترافیک در هنگام مسیریابی

امکان تغییر دستیار صوتی از صدای کامپیوتری ۱ به صدای سارا، آرش، یاشار دستیار ترکی زبان و نیز صدای کامپیوتری ۲ یکی از قدم‌هایی است که برای راحتی کاربران انجام شده است. همچنین کاربران می‌توانند با توجه به قرارگیری مقصد خود در طرح، نسبت به تغییر در تنظیمات طرح ترافیک اقدام کنند. در هنگام مسیریابی کاربران با استفاده از نوار پایین صفحه می‌توانند نمایشگر خودرو را با مدل دیگری عوض کنند.

امکان جست و جو در هنگام تغییر مبدا و مقصد

بعد از انتخاب مبدا و مقصد در صورتی که کاربر بخواهد تغییری را در مبدا یا مقصد خود ایجاد کند، امکان جست‌و‌جوی مجدد ایجاد شده است.

طراحی جدید مسیریابی حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی بلد که اولین سرویس ترکیبی برای استفاده از اتوبوس، مترو، تاکسی و پیاده بوده است با طراحی جدید ابزاری کاربردی برای کاربرانی خواهد بود که برای رفت و آمد خود از آن استفاده می‌‌کنند. در این نسخه، کاربر به راحتی می‌تواند از دکمه «جزئیات بیشتر»، اطلاعات کامل‌تری را درباره مسیر خود بداند. جزئیات مسیر به کاربر کمک می‌کند تا در مسیر خود بتواند در ایستگاه مناسب سوار یا پیاده شود.

طراحی جدید صفحه poi

نقاط پرمراجعه روی نقشه بلد، یکی از ارزش‌های اصلی دقت آن بوده است. در طراحی جدید صفحه‌های poi یا(point of interest) ، کاربران می‌توانند عکس نقاط مورد نظرشان را به صورت اسلاید ببینید. همچنین دکمه‌های مختلف و بخش نظرات و امتیازها جانمایی شده است و دسترسی اضافه کردن هر نقطه، به مکان منتخب از این قسمت ایجاد شده است.

طراحی جدید صفحه مکان‌های منتخب

مکان‌های منتخب در نسخه ۴ بلد، با نظم بیشتری قرار گرفته، ضمن اینکه کاربران می‌توانند بعد از جست‌و‌جوی هر نقطه، آن را به لیست نقاط منتخب خود اضافه کند.

امکان تغییر دستیار صوتی به کامپیوتری ۲ در حین مسیریابی

دستیار صوتی کامپیوتری ۲ در بلد، که به پشتوانه دانش فنی تیم هوش مصنوعی ایجاد شده است، امکان خوانش صحیح و دقیق نام فارسی خیابان ها را دارد. به کمک این ابزار کاربران می‌توانند در هنگام مسیریابی بدون نگاه کردن به صفحه نمایش و جهت‌های روی آن، با کمک دستیار صوتی به سمت مقصد برود.

انتشار نقشه مناطق پرتردد تهران در مسیریاب «بلد»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *