برای پیشگیری از ابتلا به کرونا؛

انتشار نقشه مناطق پرتردد تهران در مسیریاب «بلد»

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

نقشه و مسیریاب «بلد» در اقدامی جدید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مناطق پرتردد تهران در روزهای اخیر را روی نقشه خود نمایش داده است.

بنا بر گزارش «بلد» این لایه که از طریق تحلیل داده‌های مسیریابی کاربران به دست آمده، میزان تردد افراد در سطح شهر تهران را نمایش می‌دهد. این نقشه با توجه به توصیه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر دوری از مکان‌های شلوغ، با مسیریابی از مناطق خلوت مانع حضور افراد در محدوده‌های پرتردد می‌شود.

بنابر اعلام «بلد» در حال حاضر پرترددترین نقاط تهران شامل اطراف برخی از بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و میدان‌های بزرگ مانند میدان فاطمی، ونک، ترمینال غرب و … می‌شود که به طور بالقوه به دلیل تمرکز جمعیت بالا، احتمال بالایی از ابتلا به این ویروس در آنها وجود دارد. به همین دلیل هدف از اضافه شدن این لایه جدید بر روی نقشه بلد این است که افراد با استفاده از این مسیریاب در صورتی که مجبور به ترک خانه هستند، مراکز کم تردد مانند داروخانه‌ها یا بیمارستان‌های خلوت را پیدا کرده و از مسیرها و مراکز جایگزین استفاده کنند.


برای استفاده از این لایه باید از قسمت لایه‌ها، «لایه مناطق پرتردد» را روی نقشه بلد روشن کرده تا ضمن مشاهده مناطق پرتردد با رنگ قرمز بر روی نقشه، شاهد مسیریابی جایگزینی از مناطق خلوت‌تر باشید.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *