هم‌بنیانگذار بیدود در واکنش به دستور شهرداری شیراز برای جمع‌آوری دوچرخه‌های بیدود؛

جمع‌آوری موقت دوچرخه‌های بیدود به دلیل شیوع کرونا در تضاد با تجارب چین است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

دستور شهرداری شیراز سبب جمع‌آوری موقت دوچرخه‌های بیدود از سطح شهر شیراز شد.

شهرداری شیراز از شرکت پاک‌چرخ ایرانیان درخواست کرد تا با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام راهکارهای پیشگیرانه، دوچرخه‌های اشتراکی بیدود از سطح شهر شیراز جمع‌‌آوری شود.

هم‌بنیانگذار بیدود در گفتگو با وبنا از جمع‌‍آوری دوچرخه‌های بیدود از سطح شهر شیراز خبر می‌دهد و می‌گوید: «طبق تصمیم و دستور شهرداری شیراز دوچرخه‌ها جمع‌‌‌آوری و به پارکینگ شهرداری شیراز منتقل شد. این توقف فعالیت تا زمان عادی شدن شرایط کشور ادامه خواهد داشت.»


غلامحسین قاسمی ادامه می‌دهد: «این محدودیت موقت صرفا در سطح شهر شیراز به وجود آمده و فعالیت بیدود در شهر تهران ادامه دارد.»

قاسمی با اشاره به تجربه چین در مورد فواید استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در زمان شیوع کرونا، می‌گوید: «در زمان شیوع کرونا، دوچرخه‌های اشتراکی کمک زیادی به چین کرد. زیرا این دوچرخه‌ها نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی به دلیل کم بودن سطح تماس، کمترین آلودگی را دارد و مردم برای تأمین مایحتاج خود می‌توانند از دوچرخه‌ها استفاده کنند. از سوی دیگر طبق تحقیقات ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی در فضای باز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. در شرایطی که باشگاه‌های ورزشی بسته شده‌اند انجام کارهای روزمره با دوچرخه می‌توانست برای تقویت سیستم ایمنی بدن  مفید باشد.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *