دکتر ساینا به خانواده اسمارت‌آپ پیوست

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

ساعت‌های طولانی انتظار در مطب‌ها و بیمارستان‌ها، سختی گرفتن نوبت از پزشکان و محدود بودن ساعات دسترسی به خدمات درمانی برای اغلب افراد دغدغه‌ آشنایی است. دکتر ساینا پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی، مشاوره تلفنی و نوبت دهی آنلاین است که با هدف تسهیل دسترسی به خدمات پزشکی و با هدف کمک به رفع این دغدغه ایجاد شده است. این استارتاپ با عقد قرارداد رسما به پورتفولیو اسمارت‌آپ ونچرز پیوست و عضوی از خانواده اسمارت‌آپ شد.

دکتر ساینا، بر اساس یک دغدغه شخصی شکل گرفته است. مهدی خدادادی بنیان‌گذار این استارتاپ از تجربه تلخ کودکی و عارضه ای که برای چشمش ایجاد شده یاد می‌کند که او را درست در سنی که کودک باید مشغول بازی باشد گرفتار بیمارستان و مطب پزشکان کرده‌بود و باعث شده که او از خاطرات کودکی، سختی ساعت‌ها نشستن روی صندلی مطب‌ها برای ویزیت شدن را به خوبی به خاطر داشته باشد. این دغدغه از کودکی همراه خدادادی ماند و باعث شکل‌گیری استارتاپ دکتر ساینا شد.

انتخاب اسم دکتر ساینا برگرفته از شاهنامه است. ساینا به معنای سیمرغ است و بر اساس داستان‌های شاهنامه اولین جراحی، عمل سزارینی است که سیمرغ درمانگر برای مادر رستم انجام داده ست. در داستان‌های شاهنامه اینگونه نقل شده است که به هنگام به دنیا آمدن رستم، به دلیل بزرگی جثه نوزاد، مادر او قادر به وضع حمل نبود بنابراین پدر او یکی از سه پری که سیمرغ به او داده بود را آتش زد و سیمرغ به عنوان ماما برای زایمان به کمک مادر رستم آمد. نام دکتر ساینا با سودای درمانگری برای تمام ایران، برای این استارتاپ انتخاب شد.


اپلیکیشن دکتر ساینا از اواسط سال ۹۵ به طور آزمایشی لانچ شد و در ماه‌های اولیه، اعضای تیم تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات و توسعه بهتر محصول انجام دادند و نهایتا مهرماه ۹۶ آغاز به کار رسمی دکتر ساینا در حوزه ارائه خدمات پزشکی بود. از خدماتی که دکتر ساینا به کاربران خود ارائه می‌کند می‌توان به مشاوره آنلاین پزشکی به صورت چت و تلفنی، نوبت دهی آنلاین پزشکان و مراکز درمانی و جمع‌آوری و عرضه محتوای حوزه سلامت اعم از داروها، مراکز درمان، بیماری‌ها و… اشاره کرد.

در کنار تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه اصولی این پلتفرم ، ایجاد زیرساخت‌های قوی و صنعت فعالیت جذاب، کیفیت تیم از موارد موثر برای سرمایه‌گذاری در این استارتاپ بوده ‌است. مهدی خدادادی، ابوالفضل مقدسی و مهدی مشفق نی، سه بنیان‌گذار دکتر ساینا علاوه بر داشتن پیشینه چندین ساله در حوزه توسعه نرم افزاری توانسته‌اند جو همدلانه‌ای برای توسعه کسب‌وکار خود به وجود بیاورند. در حال حاضر این استارتاپ با تیمی ۲۵ نفره متشکل از افرادی که خدادادی از آن‌ها به عنوان تیمی همدل و سختکوش یاد می‌کند، اداره می‌شود.

دکتر ساینا پیش از این نیز در اواخر سال ۹۶ موفق شده بود از صندوق فناوری‌های نوین جذب سرمایه داشته باشد و در پی آن توانسته بود به درآمد بیست برابری دست پیدا کند. در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ پزشک در قالب مطب و یا مراکز درمانی با استفاده از خدمات دکتر ساینا برای بیماران خود امکان نوبت‌دهی آنلاین را فراهم کرده‌اند و بیش از هشتاد هزار نفر به صورت روزانه از خدمات این استارتاپ استفاده می‌کنند.

اسمارت‌آپ پیش از این نیز در استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده بود و کرفس و گهواره را در پورتفو خود جا داده بود. با وجود تجربه‌های قبلی اسمارت‌آپ در رشد دادن این دو استارتاپ و تزریق این دانش به عضو جدید خانواده اسمارت‌آپ امید است که دکتر ساینا نیز بتواند سرعت رشد بیش از پیش را تجربه کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *