در پژوهشکده سیاست پژوهی فاوا؛

نقشه راه فناوری های نوظهور حوزه فناوری اطلاعات آماده شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از تکمیل نقشه راه فناوری های نوظهور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا یاری با اشاره به اجرای پروژه «برنامه های راهبردی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای برنامه توسعه فاوای کشور» گفت: در این پروژه، جایگاه پژوهشگاه ICT در زیست بوم پژوهش حوزه فاوا تعیین و مشخص شده برای بهبود این جایگاه چه برنامه ای باید اتخاذ شود.

وی ادامه داد: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا روی فناوری های مختلف در هر پژوهشکده که مطرح و بررسی می شود، به پژوهش می پردازد تا بخشی از نیازهای آنها در جهت تدوین راهبردها و سیاست های مورد نیاز را تامین کند.


یاری درباره آخرین وضعیت پروژه های نقشه راه فناوری های نوظهور حوزه فاوا، گفت: بررسی تمام پروژه های مذکور در این پژوهشکده به پایان رسیده و تحویل شده است.

وی با اشاره به پروژه های جاری در حوزه سیاستگذاری و تنظیم بازار حوزه فضای مجازی افزود: در حال حاضر ۳ پروژه در پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا به سفارش مرکز ملی فضای مجازی در خصوص سیاست های کلان فضای مجازی، موضوع محتوا و موضوع فین تک ها (استارت آپهای مالی ) در حال اجرا است.

یاری ادامه داد: موضوع نظام نظارت تنظیم مقررات حوزه ارتباطات نیز از جمله پروژه های حوزه سیاستگذاری و تنظیم بازار است که به سفارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در این پژوهشکده در حال انجام است.

وی ادامه داد: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا در خصوص مشاوره به شرکت های تابعه وزارت ارتباطات در حوزه تحول دیجیتال و نقشه راه خدمات نیز پروژه هایی را تعریف کرده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *