مدیرعامل بقراط در گفتگو با وبنا مطرح کرد؛

مبارزه بقراط با کرونا در قالب برگزاری وبینار و تله‌هلث

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین خدمات ویژه‌ای را برای مبارزه با شیوع کرونا کرد‌ه‌اند.

روبرو امکان برگزاری رایگان جلسات آنلاین را برای کسب‌وکارهایی که برای محافظت از نیروی انسانی خود اقدام به دورکاری کرده‌اند، فراهم کرده است. ایسمینار برای جلوگیری از توقف آموزش به دلیل شیوع کرنا، خدمات رایگان برای برگزاری وبینار ارائه می‌دهد. مسیریاب‌های بومی نشان و بلد اطلاعات و مکان مراکز درمانی‌ای که به افراد مشکوک به کرونا خدمات می‌دهند را روی نقشه خود نمایش‌ می‌دهند. لحظه‌نگار نمونه دیگری از استارتاپ‌هایی است که خدمات خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا رایگان کرده است. خدمات رایچت به مراکز درمانی به‌منظور کاهش مراجعه حضوری مردم نیز در این مدت به صورت رایگان انجام شده است.

مدیرعامل بقراط نیز در گفتگو با وبنا از خدمات رایگان این استارتاپ پزشکی برای مبارزه با شیوع کرونا خبر می‌دهد.


مهرشاد تیموری از برگزاری وبینارهای مختلف توسط بقراط برای مبارزه با کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: «برای کمک به مردم برای آمادگی روانی در برابر کرونا اقدام به برگزاری وبینار روان‌شناسی در این زمینه کردیم. اضطراب، ترس از مرگ، عذاب وجدان از انتقال بیماری و مشکلات ناشی از خانه نشینی از عوارض شیوع کروناست که سعی کردیم با برگزاری وبینار به برطرف شدن آن کمک کنیم.»

تیموری ادامه می‌دهد: «وبینار دیگر بقراط در این راستا در مورد تغذیه بود. در این وبینار به کاربران توضیح دادیم که بهتر است با توجه به کم شدن تحرک و خانه نشینی از چه موادی برای تغذیه استفاده کنند. در آینده نزدیک قرار است وبینار دیگری به این منظور با موضوع طب فیریکی برگزار کنیم. در این وبینار قصد داریم مردم را با ورزش‌هایی که می‌توانند در منزل انجام دهند آشنا کنیم تا عوارض خانه نشینی برای بدن را به حداقل برسانیم.»

مدیرعامل بقراط از راه‌اندازی تله‌هلث به عنوان خدمت دیگر این استارتاپ حوزه پزشکی یاد می‌کند و می‌گوید: «تله‌هلث به مردم مشاوره رایگان می‌دهد. به این صورت که مردم از خانه خود می‌توانند با پزشکان از طریق نوشتار یا به صورت صوتی و تصویری تماس برقرار کرده و مشورت‌های لازم را انجام دهند. تاکنون باتوجه به تعطیلی یا فعالیت بسیار محدود ۸۵ درصد مطب‌ها استقبال از مشاوره‌های آنلاین پزشکی افزایش پیدا کرده است.»

تیموری در پایان در رابطه با استارتاپ بقراط توضیح می‌دهد: «بقراط پلتفرم آنلاین سلامت است که به کاربران برای مشاوره آنلاین پزشکی و به پزشکان برای مدیریت مطب خود خدمات می‌دهد. ایجاد پرونده الکترونیکی پزشکی، پیگیری روند درمان بیمار و گزارش‌های پزشکی برای پیگیری روند درمان از جمله خدمات بقراط هستند. بقراط همچنین در زمینه نوبت‌دهی آنلاین و معرفی پزشکان فعالیت می‌کند. سرویس یادآوری بقراط نیز به صورت پیامکی  یا ربات تلفنی زمان مراجعه به پزشکان را یادآوری و در صورت نیاز زمان مراجعه را ویرایش می‌کند.»

۲ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *