ستاری خبر داد؛

انعقاد قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه کرونا با عزم فعالان زیست بوم نوآوری در هم می‌شکند، گفت:به تازگی قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در خصوص کرونا گفت: در حال حاضر چند شرکت دانش بنیان در ساخت و تأمین ملزومات مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند و اکنون همه بخش‌های کشور از جمله زیست‌بوم نوآوری، عزم خود را برای مقابله با این بیماری جزم کرده‌اند.

به گفته معاون علمی و فناوری، تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی ضمن اینکه نیاز کشور به الیاف و فیلترهای نانو را تأمین می‌کنند این شرکت‌های در تأمین ملزومات پزشکی نقشی مهم دارند و همه بسیج شده‌اند تا کشور را در مقابله با بیماری کرونا یاری کنند.


ستاری با اشاره به اینکه در تمامی حوزه‌ها تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان داریم، اضافه کرد: اخیراً قرارداد حدود پنج میلیون ماسک به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بسته شده است؛ این ماسک‌ها برای کادر پزشکی درمانی استفاده می‌شود تا آنان در این بحث مشکل خاصی پیدا نکنند.

وی با اشاره به نقش چشمگیر زیست فناوری در فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: ۶۰۰ شرکت در حوزه زیست‌فناوری در کشور فعال هستند و از این حیث رتبه سوم آسیا را در اختیار داریم و باید زمینه صادرات بیشتر این محصولات را فراهم کنیم.

مطالب مرتبط:

آغاز دورکاری تیم زرین‌پال به دلیل شیوع کرونا

اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا

دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه‌ می‌دارد

مسیریاب‌های بلد و نشان اطلاعات مراکز درمانی کرونا را روی نقشه نمایش می‌دهند

حال بد پلتفرم‌های گردشگری ایران پس از شیوع کرونا

حجم بلیت‌های استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید

به دلیل شیوع کرونا برگزاری رویداد آنلاین در لحظه‌نگار رایگان شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *