روایت مدیران علی‌بابا و فلایتیو از تأثیرات کرونا؛

حال بد پلتفرم‌های گردشگری ایران پس از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸

شیوع ویروس کرونا در ایران در اسفند ماه که زمان اوج فروش بلیط سفرهای نوروزی است، پلتفرم‌های فروش بلیط هواپیما را با زیان مواجه کرده است.

عمان، تاجیکستان، ترکیه، کویت، گرجستان، ترکمنستان و ارمنستان از جمله کشورهایی هستند که با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را با ایران بسته‌اند و اجازه پرواز از مبدأ ایران نمی‌دهند.

به گفته مدیرعامل گروه علی‌بابا، شیوع ویروس کرونا در زمان اوج فروش اتفاق افتاده و تمام مسافرت‌ها در حال لغو شدن است.


مسعود طباطبایی در گفتگو با وبنا در رابطه با لغو سفرها به دلیل شیوع کرونا، گفت: «در حال حاضر با کاهش فروش و افزایش درخواست بازگشت مبالغ یا استرداد بلیط‌های ثبت شده در سامانه روبرو هستیم. این موضوع به این دلیل است که خیلی از بلیط‌ها از سمت سیستم حمل‌ونقل هوایی و زمینی لغو شده‌اند. در حال حاضر تیم‌های مختلف علی‌بابا در حال فعالیت روی این موضوع هستند تا هزینه بلیط‌های ثبت شده کاربران در این مدت زمانی که لغو شده به سرعت به آن‌ها بازگردانده شود.»

او در رابطه با دستور وزیر راه و شهرسازی برای استرداد بلیط‌های هوایی بدون دریافت جریمه، گفت: «ما به دنبال اجرای این دستور هستیم و پیگیر این موضوع هستیم که ایرلاین‌ها بخش‌نامه را برای ما ارسال کنند.»

حال و روز فلایتیو، بازیگر دیگر بازار فروش آنلاین بلیط هواپیما نیز مساعد نیست.

احسان داوودی، هم‌بنیانگذار فلایتیو در گفتگو با خبرنگار وبنا با اشاره به لغو شدن پروازهای بین‌المللی با مبدأ ایران، گفت: «با کنسل شدن پروازها حجم زیادی استرداد بلیط داریم.»

داوودی از خدمات فلایتیو به مسافران از طریق پروازهای جایگزین خبر داد و گفت: «با توجه به اینکه هنوز پروازهای امارات و قطر برقرار است در حال خدمات‌دهی به مسافرانی هستیم که باید به طور ضروری از ایران خارج شوند.»

هم‌بنیانگذار فلایتیو ادامه داد: «لغو شدن پروازها سبب رشد ۶ تا ۷ برابری تماس‌ها با کال‌سنتر فلایتیو شده است.»

او در رابطه با بلیط‌های خریداری شده برای سفرهای نوروزی گفت: «بخش بزرگی از مردم از قبل برای سفرهای نوروزی بلیط هواپیما خریده‌اند یا هتل رزرو کرده‌اند. در حال استرداد بلیط‌های هواپیما هستیم ولی هتل غیرقابل استرداد است. با این حال ما نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم ولی هتل‌ها نمی‌پذیرند.»

داوودی در پایان از کاهش حجم بلیط پروازهای داخلی خبر داد و گفت: «در زمانی از سال هستیم که مردم برای سفرهای نوروزی خود تصمیم‌گیری می‌کنند ولی در حال حاضر همه دست نگه‌ داشته‌اند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *