راهیابی یک نماینده از فعالان حوزه فاوا به یازدهمین مجلس شورای اسلامی؛

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور؛ از نامزدهای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی حمایت نکردیم

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸
جهش تولید دانش بنیان

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی در تاریخ ۲ اسفند ۹۸ برگزار شد که جمعی از فعالان حوز ICT نامزد این دوره از انتخابات بودند.

در جلسه‌ای که پیش از انتخابات در تاریخ ۲۹ بهمن ۹۸ در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور نامزدهای فوق و خبرنگاران برگزار شد، برنامه‌های گوناگونی برای حوزه ICT مطرح شده بود. اصلی‌ترین برنامه که به طور مشترک از سوی این نامزدها اعلام شد تشکیل کمیسیونی اختصاصی برای حوزه فاوا بود.

اما پس برگزاری و اعلام نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها نام یکی از ۶ نامزد برآمده از حوزه ICT در لیست راه‌یافتگان به این دوره از مجلس به چشم می‌خورد.


رضا تقی‌پور انواری، عضو شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ تنها نامزد حاضر در جلسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با نامزدهای انتخابات و خبرنگاران بود که به مجلس یازدهم راه‌یافته است.

تقی‌پور در آن جلسه پیگیری تشکیل کمیسیون فضای مجازی و فاوا، پیگیری برای حفاظت و مدیریت بهتر داده‌ها، تصویب قانون برای حفاظت از حریم شخصی و ایجاد شرایط برای رونق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را اصلی‌ترین برنامه‌های خود پس از ورود به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود.

خبرنگار وبنا برای بررسی چگونگی پیگیری مطالبات مطرح شده در جلسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با نامزدهای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفتگو کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این رابطه به خبرنگار وبنا گفت: «در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فضایی را برای آشنایی و تبادل نظر نامزدهای انتخابات که فعال حوزه ICT بودند با خبرنگاران، ایجاد کردیم. این اقدام به هیچ وجه سیاسی و یا با هدف تبلیغات و حمایت از نامزد خاصی نبود.»

محمدباقی اثنی عشری ادامه داد: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یک سازمان سیاسی نیست بلکه یک تشکل اقتصادی است. از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطالبه خاصی نداشتیم و نداریم و نمی‌گوییم با حمایت ما پیروز شدند.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا مبنی بر چگونگی پیگیری طرح سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط نماینده راه یافته به این دوره از مجلس، گفت: «ما با تمامی نمایندگان مجلس تعامل داریم و هنوز ۲ تا ۳ ماه از عمر مجلس فعلی باقی مانده است. طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است و تمام صنف می‌توانند در مورد آن نظرات خود را ارائه کنند. تعاملات ما با دوره جدید مجلس نیز همانند دوره‌های قبلی ادامه خواهد داشت.»

مطالب مرتبط:

طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیم‌ها و امیدها

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *