نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح کردند؛

تشکیل کمیسیون اختصاصی برنامه اصلی نامزدهای فاوا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

چند روز بیشتر تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۹۸ باقی نمانده است و نامزدهای این دوره از انتخابات سخت مشغول تبلیغات و رایزنی برای بالا بردن شانس پیروزی خود در این رقابت هستند.

دغدغه‌ها برای انتخاب نامزدها در نقاط مختلف ایران متفاوت است برای نمونه انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرهای کوچک ایران رنگ قومی و قبیله‌ای می‌گیرد ولی در شهرهای بزرگ این رقابت بیشتر بر محور دسته‌بندی‌های مختلف سیاسی انجام می‌شود.

این وسط اما نامزدهایی وجود دارند که جامعه تخصصی خود را نمایندگی می‌کنند و هدف خود را پیشبرد برنامه‌های تخصصی حوزه‌های خاص در مجلس شورای اسلامی قلمداد می‌کنند. موضوعی که حوزه IT ایران از آن غافل نمانده و در حال رایزنی برای موفقیت نامزدهایی است که قرار است برنامه‌های آن را در مجلس شورای اسلامی پیش ببرد.


دکتر حجت عاشوری که در رزومه او فعالیت‌های مختلفی در حوزه کارآفرینی فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان به چشم می‌خورد، از حوزه تهران کاندید مجلس شورای اسلامی شده است.

عاشوری در دیدار با اعضای انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی ضمن گوش دادن به دغدغه‌ها و چالش‌های اکوسیستم استارتاپی، وعده داده است تا در صورت راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی طبق سند بررسی جامع مشکلات قانونی و چالش‌های اکوسیستم استارتآپی ایران اقدامات موثری برای برون‌رفت از این مسائل انجام دهد.

از سوی دیگر امروز، ۲۹ بهمن ۹۸ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران جلسه‌ای را با ۶ نامزد این دوره از انتخابات مجلس که فعال حوزه ICT ایران هستند، برگزار کرد.

این نامزدها در حضور خبرنگاران برنامه‌های خود را برای پیشبرد مطالبات حوزه ICT ایران مطرح کردند و در ادامه به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

خلیل بسطامی، عضو کمیسیون‌های آموزش، مشاوران، اینترنت اشیا و نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی سازمان نصر تهران، مهرداد خداوردیان، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران، علیرضا کشاورز جمشیدیان، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران، رضا شریفی، عضو حقیقی سازمان نصر تهران، رضا تقی‌پور عضو شورای عالی فضای مجازی و رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی از نامزدهای حاضر در این نشست بودند.

خلیل بسطامی تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات مجلس، پیگیری ویژه طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات، شفاف‌سازی بوسیله فناوری اطلاعات برای جلوگیری از فساد، پیگیری برای تحقق دولت الکترونیک و اصلاح نظام آموزشی کشور را از جمله برنامه‌های خود در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

رسول جلیلی پیگیری اجرای قوانین موجود نظیر احکام برنامه بودجه، ارتقای قوانین با توجه به فضای رو به رشد فناوری، پیگیری حق کپی‌رایت، تشکیل کمیسیون فضای مجازی و به خدمت گرفتن IT برای شفافیت را از جمله برنامه‌های خود اعلام کرد.

رضا شریفی بهبود فضای کسب‌وکار با هوشمندسازی، شکل‌گیری واقعی دولت الکترونیک، ایجاد کمیسیون اختصاصی برای حوزه فناوری ارتباطات، تغییر نگرش در حوزه آموزش، اصلاح قوانین مربوط به استخدام و کار و تحقق شهر هوشمند را از جمله برنامه‌های خود برای مجلس آینده اعلام کرد.

مهرداد خداوردیان تعامل دوسویه با شورای عالی فضای مجازی، حذف نهادهای موازی در حوره فاوا، تأسیس کمیسیون فاوا و فضای مجازی، پیگیری سازمان نظام مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعات، طرح حقوقی شهروندی در فضای مجازی و اصلاح طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را برنامه‌های مهم خود اعلام کرد.

رضا تقی‌پور پیگیری تشکیل کمیسیون فضای مجازی و فاوا، پیگیری برای حفاظت و مدیریت بهتر داده‌ها، تصویب قانون برای حفاظت از حریم شخصی و ایجاد شرایط برای رونق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را اصلی‌ترین برنامه‌های خود پس از ورود به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

علیرضا کشاورز جمشیدیان تشکیل کمیسیون فاوا را اصلی‌ترین برنامه خود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *