رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کرد:

«نت‌سنج» ابزاری برای نظارت مردمی بر کیفیت سرویس اپراتورها

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در سامانه نت‌سنج پلاس امکان مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایات، تعرفه و… اپراتورهای ارایه دهنده خدمات ثابت و سیار فراهم شده است.
به گزارش وبنا به نفل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای فراهم کردن زمینه نظارت مردمی راه‌اندازی شده، درباره اطلاعات مربوط به میزان شکایات اپراتورها گفت: در این سامانه علاوه بر ثبت شکایات از اپراتورها، مشترکین هر اپراتور می‌توانند از میزان و نوع شکایاتی که از اپراتور آنها شده مطلع شوند و یک شکایت خاص در اپراتور مورد نظر خود را با اپراتورهای دیگر مقایسه کنند. علاوه بر این بالاترین میزان شکایات از هر اپراتور نیز در این سامانه درج می‌شود.

وی یکی دیگر از امکانات موجود در سامانه نت‌سنج را مشاهده تعرفه سرویس‌های مختلف اپراتورها اعلام کرد و اظهار کرد: افراد در این سامانه می‌توانند تعرفه سرویس‌های مختلف اپراتور را بر اساس کارکرد هر کدام مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنند، به بیان ساده تر در تمام کارکردهای موجود در این سامانه، اپراتورها رتبه‌بندی می‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند کیفیت پوشش اپراتورهای مختلف را در تکنولوژی های ۳G و ۴G در منطقه‌ای که هستند، مشاهده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌، تست سرعت اینترنت را یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه نت‌سنج عنوان کرد و گفت: مشترکین می‌توانند در این سامانه سرعت اینترنت خود را اندازه‌گیری و ثبت کنند.فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه از ارایه تمامی دیدگاه‌ها، نظرات و انتقاد‌های اپراتورها و کاربران استقبال می‌کنیم، افزود: این سامانه دوسویه است، در یک سمت آن رگولاتوری و اپراتورها قرار دارند که اطلاعات به روز و دقیق را وارد سامانه می‌کنند و در سمت دیگر آن نیز کاربران و مشترکینی هستند که از این اطلاعات استفاده می‌کنند. در همین راستا تعامل و مشارکت کاربران و اپراتورها به تحقق هدف ارایه اطلاعات به روز و دقیق کمک می کند.


رییس رگولاتوری با تاکید بر اینکه سامانه نت‌سنج پلاس ابزاری برای نظارت مردمی فراهم می‌کند، گفت: برای کاربران در انتخاب و خرید سرویس مورد نظرشان چند گزینه مهم است، اولین مورد کیفیت و مقایسه سرویس‌های مختلف در نقاط متفاوت است. علاوه بر این مشترکین می‌خواهند بدانند دیگر کاربران یک اپراتور و سرویس خاص تا چه میزان از آن راضی هستند و چه شکایاتی از آن شده است و نکته سوم بحث تعرفه است که برای کاربران اهمیت دارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *