در نشست خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران مطرح شد؛

مقامات دولتی و حاکمیتی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران صرفا شنونده خواهند بود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

نشست خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، امروز ۱۴ بهمن ۹۸ در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد.

شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب ایران در ابتدای این نشست خبری با ارائه آمار، توضیحاتی را پیرامون این دوره و دوره‌های پیشین جشنواره وب و موبایل ایران ارائه کرد.

بنیان‌گذار جشنواره و‌ب و‌ موبایل ایران، هدف جشنواره وب و موبایل را کمک به دیده شدن استارتا‌پ‌های نوپا عنوان کرد و گفت: «در دوازده سال گذشته ۲۱۵۱۳ وب‌سایت و ۷۴۱۲ اپلیکیشن در جشنواره وب و موبایل ایران مشارکت داشته اند. در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۲۸۳۸ اثر ثبت نام کردند که کمیته ثبت آثار ۲۱۳۱ اثر را دارای استانداردهای لازم برای شرکت در جشنواره تشخیص داد. از این تعداد ۱۹۰۲ اثر وب‌سایت و ۴۵۲ اثر اپلیکیشن بودند.»


ثبت نام ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در ۶ شاخه 

شلیله ادامه داد: « در مرحله اول داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۲۶۹۱ نفر ۲۰۹۱۸۲ رأی ثبت کردند. در رأی‌گیری مردمی این دوره از جشنواره نیز ۳۸۵۳۰۲ رأی تا امروز توسط مردم ثبت شده است. شورای داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۲۸ داور داشت که در نشست دو روزه داوران ۲۱ داور شرکت کردند. در آخرین مرحه داوری تا امروز ۶۲۱ داور ۱۸۱۹۲ رأی ثبت کرده اند که ۴۷۹۷۳ رأی متعلق به بخش  وب‌سایت‌ها و ۷۰۲۱۸ رأی در بخش اپلیکیشن بوده است.»

به گفته شلیله در گروه ویژه فناوری در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران تا امروز ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در ۶ شاخه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین در گروه ویژه بهترین کمپین تبلیغات دیجیتال ۲۷ برند یا آژانس تبلیغاتی کمپین‌های خود را ثبت کرده‌اند.

کمترین و بیشترین مشارکت در گروه فروشگاه‌ها و نیازمندی‌ها

بنیانگذار جشنواره وب ایران در رابطه با تعداد تندیس‌هایی که در اختتامیه این دوره از جشنواره اهدا خواهد شد، گفت: «در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۵۱ تندیس به وب‌سایت‌ها، ۳۴ تندیس به اپلیکیشن‌ها و ۱۸ تندیس به گروه‌های ویژه اهدا خواهد شد.»

به گفته شلیله بیشترین مشارکت در این دوره از جشنواره وب و موبایل ایران با ۲۶۳ اثر در گروه فروشگاه‌های تخصصی و کمترین مشارکت در گروه نیازمندی‌های شهر و استان‌ها وجود داشته است.

به باور شلیله دلیل ایجاد شورای داوری کمک به پاسداری از حقوق شرکت‌کنندگان بوده تا در نبود شورای داوری آثار به دلایل مختلف با خطر حذف مواجه نشوند.‬⁩

شلیله در رابطه با موضوع وجود داوران صاحب اثر در شورای داوری جشنواره وب و موبایل ایران، گفت: «۲۶۰۰ ‪نفر به آثار رأی می‌دهند تا آثار به مرحله شورای داوری می‌رسند. بنابراین آثار راه یافته به شورای داوری دارای استاندارهای لازم بوده اند. در شورای داوری نیز هر داور یک رأی دارد و رأی یک داور تأثیر چندانی در نتیجه نهایی ندارد. حذف داوران متخصص که طبیعتا وبسایت یا اپلیکیشن دارند، کیفیت شورای داوری را کم می‌کند.»

رضا الفت نسب‌، ⁦دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل با ابراز امیدواری به ادامه برگزاری رویدادهای هفت‌شهر در سال ۹۹، گفت: «تبریز، کرمان، اهواز و بندرعباس از جمله شهرهایی هستند که رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۹ در آن‌ها برگزار خواهد شد.»

او در رابطه با رویدادهای هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۸ گفت: «در سال ۹۸ بخش استانی جشنواره وب و موبایل ایران به نام هفت‌شهر در اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، شیراز، یزد و بابلسر برگزار شد. در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر در این ۷ رویداد شرکت کردند. بیش از ۵۰ سخنران بومی و ۱۰ سخنران کلیدی از تهران در این رویدادها سخنرانی کردند و از ۲۰ استارتاپ‌ استانی در این هفت شهر تقدیر شد.»

شکست کمپین سیل کارآفرینی

الفت‌نسب ⁦‪از شکست کمپین سیل کارآفرینی که قرار بود پیوست فرهنگی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران باشد خبر داد و گفت: «در دوره یازدهم جشنواره وب و موبایل ایران با مشارکت فعالان اکوسیستم استارتاپی، مدرسه‌ای را در شیرآباد در استان سیستان و بلوچستان تکمیل کردیم. جشنواره وب و‌ موبایل ایران امسال به کمک فعالان اکوسیستم استارتاپی در روستای سرباز در استان سیستان و بلوچستان یک‌مدرسه خواهد ساخت.»

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با حضور مقامات دولتی و حاکمیتی در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران گفت: «با توجه به مسائلی که در سال‌جاری پیش‌ آمد تصمیم گرفتیم از مقامات صرفا برای حضور، بازدید از جشنواره و گوش دادن به صحبت‌های‌ فعالان اکوسیستم استارتاپی دعوت شود و مقامات در این رویداد سخنرانی نخواهند داشت.»

میلاد‌ احرام‌پوش، ⁦‪هم‌بنیانگذار جشنواره وب و‌ موبایل ایران، کمپین‌های مسئولیت اجتماعی و رویدادهای استانی جشنواره وب و موبایل ایران را در راستای شعار ایران فقط تهران نیست دانست و گفت: «‏مراسم اختتامیه جشنواره وب و‌ موبایل ایران هفته آینده در تهران برگزار می‌شود. تمرکز اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ارائه محتوای خوب است و کارگاه‌های جانبی در اختتامیه این دوره از جشنواره وب و موبایل ایران حذف شده است.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *