شایان شلیله دلیل استعفا از هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را تشریح کرد؛

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی نباید پشت اعضا و هیات مدیره خود را خالی کند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

شایان شلیله پس از گذشت حدود ۳ ماه از کناره‌گیری از سمت دبیری انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، این‌بار از هیات مدیره آن انجمن استعفا داد.

دلایل این استعفا که با تکذیب انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در ساعات اولیه انتشار خبر مواجه شد، تا امروز مشخص نبود و در نامه استعفای شلیله که مربوط به دیروز، ۱۳ یهمن ۹۸ است نیز به آن اشاره‌ای نشده است.

شلیله امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در پاسخ به خبرنگار وبنا، دلایل خود برای استعفا از هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را تشریح کرد.


به گفته شایان شلیله، اختلاف دیدگاه در رابطه با نوع واکنش‌ به اتفاقاتی که در اکوسیستم استارتاپی ایران رخ‌ می‌دهد، دلیل اصلی او برای استعفا ار هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی است.

شایان شلیله با بیان اینکه به اعتقاد من هم‌افزایی در انجمن صنفی‌ کسب‌وکارهای اینترنتی باید خیلی زیاد باشد، گفت: «در فعالیت صنفی باید هم‌افزایی بین اعضا با یکدیگر و انجمن با همه ارگان‌ها بالا باشد. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در هیچ حالتی نباید پشت هیچ طرفی را از عضو هیات مدیره گرفته تا عضو معمولی انجمن، خالی کند. اگر انجمن صنفی به هر دلیل شخصی یا غیر شخصی در واکنش نشان دادن خود متفاوت با این رویه عمل کند اختلاف دیدگاه پیش می‌آید. با توجه به اختلاف دیدگاه، تصمیمم برای تمرکز بیشتر بر جشنواره وب و موبایل ایران و فشاری زیادی که در ۶ ماه گذشته بر اکوسیستم وارد شد، خسته شدم و تصمیم به استفعا گرفتم.»

شلیله در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا مبنی بر مصداق اختلاف دیدگاه‌ها در انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنت، گفت: «در زمان قطع اینترنت نظر من این بود که با توجه به فضای موجود، انجمن نباید واکنش تند نشان دهد. چون از نظرم واکنش تند به آن موضوع در آینده به نفع اکوسیستم نبود. قطع اینترنت قابل دفاع نبود ولی واکنش تند به آن سبب شکستن پل‌هایی می‌شد که از نظرم من مناسب نبود. تعامل بلندمدت بین صنف و حاکمیت نباید هیچ‌گاه از بین رود. ممکن است صنف کاری کند و همه برایش دست بزنند ولی از هدف اصلی خود دور شود. هدف اصلی انجمن تعامل بین صنف و حاکمیت برای پیش‌برد امور است.»

شلیله با رد تغییر دیدگاه حاکم بر انجمن صنفی‌ کسب‌وکارهای اینترنتی با تغییر دبیر، گفت: «اختلاف دیدگاه همیشه وجود داشت. در خیلی از موارد سعی می‌کردیمدر مورد واکنش نشان دادن به یک موضوع به تجمیع برسیم. این موضوع خیلی مواقع خوب نبود، چون همه باید قانع می‌شدند که کار خاصی انجام شود و این با ماهیت انجمن در تضاد بود. ماهیت انجمن این است که اگر ۴ نفر از ۷ نفر موافق انجام فعلی باشند باید آن فعل انجام شود. در انجمن صنفی‌ کسب‌وکارهای اینترنتی بر سر برخی موضوعات بحث رأی اکثریت نبود بلکه باید همه اعضای هیات مدیره موافق می‌بودند. این موضوع که بدعتی از دوره اول انجمن بود خیلی مواقع دست‌وپا گیر می‌شد.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *