امکان خرید اقساطی محصولات دانش‌بنیان فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد خریداران محصولات شرکتهای دانش بنیان می توانند تا سقف ۸۰ درصد قیمت محصول تسهیلاتی دریافت کند.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت معاونت علمی و تایید مرکز شرکت‌های دانش بنیان این معاونت، هر خریدار می‌تواند تا سقف ۸۰ درصد قیمت محصول، کالای دانش بنیان را به صورت اقساطی خریداری کند.

برخی خریداران ممکن است تمایل به خرید محصول دانش بنیان ایرانی داشته باشند، اما با مشکل نقدینگی مواجه باشند. بر این اساس، امکانی فراهم شده است تا خریداران حقیقی یا حقوقی بتواند به صورت اقساطی محصول دانش بنیان مورد نظر را خریدار کند.


بر اساس این طرح، شرکت می‌تواند با مراجعه به سامانه‌ای که از سوی مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است، تقاضای خود را برای بهره‌مندی از طرح خرید اقساطی محصولات دانش بنیان ثبت کند.

در صورت تایید دانش بنیان بودن محصول و دارا بودن شرایط، تسهیلات خرید محصول تخصیص می‌یابد. سقف تسهیلات خرید اقساطی محصولات دانش بیان تا ۸۰ درصد قیمت کالای دانش بنیان تعیین شده است.

همچنین نرخ موثر سود رقمی بین ۱۶ تا ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است. دوره بازپرداخت اصل و سود تسهیلات خرید اقساطی محصولات دانش بنیان نیز حداکثر ۱۲ ماهه است. بازه های زمانی پرداخت بین ۱ تا ۳ ماه، قابل تنظیم است.

برای صدور ضمانت نامه تسهیلات وثایقی مانند: چک، سفته، و وثایق ملکی در نظر گرفته شده است.

تولید کننده کالا و محصول دانش‌بنیان در ابتدا به سامانه‌ای که از سوی مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این منظور در نظر گرفته شده است، مراجعه می‌کند.

همچنین درخواست خریدار نیز باید در این سامانه به صورت موردی ثبت شود. پس از آن «اعتبار سنجی» انجام می‌گیرد و وثایق لازم تودیع می‌شود. عقد قرارداد و واریز مبلغ به حساب شرکت دانش بنیان مرحله نهایی این فرایند را در بر می‌گیرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *