رونمایی از امکانات جدید اپلیکیشن مسافران اسنپ

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸
جریمه منع تردد کرونا

نسخه کاربران مسافر اپلیکیشن اسنپ به روزرسانی شد. در این نسخه علاوه بر تغییرات گرافیکی و ظاهری، امکانات جدیدی برای افزایش امنیت حساب کاربری مسافران، سهولت دسترسی به اپلیکیشن و همچنین تخمین زمان تقریبی رسیدن به مقصد اضافه شده است. به گزارش روابط‌عمومی اسنپ، هدف از اعمال این تغییرات فراهم کردن امکان استفاده بهینه کاربران مسافر از اپلیکیشن اسنپ و همچنین تامین مضاعف امنیت اطلاعات آن‌هاست. این خدمات در حال حاضر برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی در دسترس است و تیم فنی اسنپ در تلاش است که این امکانات را برای کاربران آی‌او‌اس و همچنین کاربرانی که از نسخه وب‌اپلیکیشن اسنپ استفاده می‌کنند آماده کند.

ورود امن و راحتبا استفاده از کد فعال‌سازی

در جدیدترین نسخه اپلیکیشن مسافر، ورود به برنامه تنها از طریق شماره موبایل کاربر مسافر امکان‌پذیر است. به این ترتیب، کاربرانی که قبلا حساب کاربری اسنپ داشته‌اند، با وارد کردن شماره موبایل خود، یک کدفعال‌سازی از طریق پیامک دریافت می‌کنند و می‌توانند مثل همیشه درخواست خودرو بدهند. کاربرانی هم که قبلا ثبت‌نام نکرده‌اند و قصد دارند برای اولین بار در اپلیکیشن اسنپ عضو شوند، بعد از وارد کردن شماره همراه جدید و کدفعال‌سازی مربوطه، وارد صفحه ثبت‌نام می‌شوند که از آن‌ها نام، نام‌خانوادگی و یک آدرس ایمیل می‌خواهد. با وارد کردن اطلاعات فوق، حساب شخصی کاربر مسافر راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند درخواست خودرو بدهد.


لازم به ذکر است که در همین صفحه گزینه‌ای به نام «قبلا ثبت‌نام کرده‌اید» وجود دارد که کاربرانی که قبلا حساب کاربری اسنپ داشته‌اند می‌توانند با انتخاب این گزینه، شماره موبایل جدید خود را به حساب کاربری پیشین‌شان متصل کنند.

با توجه به این‌که در این روش ورود به برنامه یا عضویت تنها از طریق رمز یک‌بار مصرفی ارسالی به سیم‌کارت شخص قابل انجام است، دیگر امکان سواستفاده دیگران از حساب کاربری مسافر وجود ندارد، چرا که بدون وارد کردن کد فعال‌سازی که به شماره تلفن همراه شخص پیامک شده، ورود به برنامه امکان‌پذیر نخواهد بود.

تخمین زمان تقریبی رسیدن راننده و همچنین رسیدن به مقصد

یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در نسخه جدید فراهم شده، اعلام «زمان تقریبی رسیدن راننده» و همچنین «زمان تقریبی رسیدن به مقصد» است. نحوه عملکرد این دو امکان به این صورت است که بعد از قبول سفر و نمایش مشخصات اولیه خودرو و راننده روی اپلیکیشن مسافر، جمله‌ای در کادر بالایی مشخصات راننده ظاهر می‌شود که زمان تقریبی رسیدن راننده را تخمین می‌زند. این زمان حدودا هر ۳۰ثانیه یک‌بار، با نزدیک شدن راننده به مبدا مسافر و بسته به ترافیک و سرعت حرکت خودرو، به‌روز می‌شود. همچنین بعد از آغاز سفر، زمان رسیدن مسافر به مقصد در همان کادر بالایی مشخصات راننده نشان داده می‌شود. بدون‌شک زمان اعلامی تقریبی است و بسته به ترافیک و سرعت حرکت راننده می‌تواند تغییر کند که این تغییرات تقریبا هر ۳۰ثانیه یک‌بار به‌روز و زمان جدید روی صفحه نمایش داده می‌شود.

تایید دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت حساب کاربری مسافران

قابلیت تایید دو مرحله‌ای یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تامین امنیت در وب است که حالا تیم فنی اسنپ این امکان را برای اپلیکیشن کاربران مسافر فراهم کرده است. این قابلیت، با تایید هویت کاربران در دو مرحله ضریب امنیت حساب کاربری آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ مرحله اول همان ارسال رمز یک‌بار مصرف به شماره سیم کارت کاربر مسافر است و مرحله دوم ارسال کد تایید به ایمیل شخصی مسافر. به این ترتیب با فعال بودن قابلیت تایید دو مرحله‌ای، حتی اگر اطلاعات حساب کاربر به دست افراد سودجو بیفتد، به دلیل نیاز به در دست داشتن کد تاییدیه‌ای که تنها به شماره همراه و ایمیل شخصی مسافر ارسال می‌شود، امکان ورود به اطلاعات حساب شخصی او وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که قابلیت تایید دو مرحله‌ای به صورت پیش‌فرض غیرفعال است و هر کاربری در صورت تمایل می‌تواند آن را به صورت دستی از طریق تنظیمات گوشی همراه خود فعال کند. برای فعال کردن این قابلیت می‌بایست ابتدا وارد منوی تنظیمات بشوید و سپس در بخش تنظیمات امنیتی، گزینه «تایید دو مرحله‌ای» را انتخاب کنید. برای استفاده از این امکان باید ایمیل کاربر مسافر حتما از قبل تایید شده باشد. بنابراین اگر کاربری قبلا آدرس ایمیل خود را تایید نکرده باشد، با انتخاب گزینه «تایید دو مرحله‌ای» پیامی روی صفحه گوشی‌اش ظاهر می‌شود که از او می‌خواهد با مراجعه به قسمت اطلاعات کاربری، ایمیل خود را تایید کند.

لازم به ذکر است که در صورت فعال‌ بودن قابلیت تایید دو مرحله‌ای، مرحله دوم تایید تنها زمانی نشان داده می‌شود که یک ورود به حساب کاربری شما را از طریق یک دستگاه جدید تشخیص داده شود.

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *