در بیانیه شورای داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران مطرح شد؛

سکون و انجماد برخی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در عرصه‌ی طراحی، دلسردکننده است / تولید محتوای تازه و خلاقانه برای بخشی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اولویت ندارد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸

بیانیه شورای داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران منتشر شد.

به گزارش وبنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سال ۱۳۹۸ برای کسب‌وکارهای آنلاین ایران، سالی دشوار و پر از چالش بوده است؛ در حالی که بحران‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و تغییرات اولویت‌های مشتریان داخلی و خارجی، شرایط بقا و رشد را برای بسیاری از فعالان اکوسیستم آنلاین دشوارتر کرد، رخدادهای تلخ سال جاری و قطعی و اختلال طولانی‌مدت و مکرر دسترسی به اینترنت، مجموعه‌ای از بی‌سابقه‌ترین آسیب‌های اقتصادی و انگیزشی را به این اکوسیستم تحمیل کرده‌ است. در چنین شرایطی، شورای داوران دوازدهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران، پیش از اظهارنظر درباره‌ی رقابت کسب‌وکارها، امیدوار است که تلاش‌ها در راستای تکرار نشدن بحران‌هایی از این دست، به دلگرمی و بقا و رشد کسب‌وکارها کمک ملموسی کند؛ تردیدی نیست که فلسفه‌ی کلان برگزاری این جشنواره و مسئولیت اجتماعی آن، روشن ماندن چراغ امید، همدردی با مردم صبور ایران و باقی ماندن نخبگان در کشور است.


شورای داوران دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، با سپاس از همراهی تمامی فعالان این اکوسیستم بزرگ در رقابت، پیش از اعلام نامزدها برای رای‌گیری مرحله‌ی پایانی، یادآوری چند نکته را به عنوان جمع‌بندی بررسی هزاران وب‌سایت و اپلیکیشن ایرانی، ضروری و مهم‌تر از جزییات رقابت می‌داند؛

۱. افزایش ملموس تعداد سایت‌ها و اپ‌های نوپا و کم‌تر شناخته شده در این دوره‌ی رقابت‌، نشانگر این است که با وجود تمامی چالش‌ها، تقاضای بازار و اشتیاق فعالان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید در اکوسیستم آنلاین مشهود است؛ شورای داوران، به عنوان نماینده‌ی بخش‌های مختلف همین اکوسیستم، امیدوار است که این نوآوری و هم‌افزایی، همواره برقرار و سازنده بماند. شورای داوران نیز در فرایند بررسی، توجهی ویژه به این دسته از شرکت‌کنندگان داشته است.

۲. همچنان که بخشی از شرکت‌کنندگان در رقابت جشنواره، در نوآوری در طراحی و تلاش برای بهبود تجربه‌ی کاربری، رفتاری پویا دارند، سکون و انجماد برخی دیگر از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در عرصه‌ی طراحی، دلسردکننده است؛ شورای داوران تاکید می‌کند که در رقابت‌های بازار خدمات و کالاها، توجه به جذابیت بصری و بازاندیشی در شکل معرفی به مخاطبان، اهمیتی انکارناپذیر دارد. تاکید داریم که الگو گرفتن از استانداردها و نمونه‌های موفق بین‌المللی، در توسعه‌ی کسب‌وکارها ضروری و سازنده خواهد بود.

۳. بررسی محتوای موجود در اپ‌ها و سایت‌های شرکت‌کننده در جشنواره، نشان می‌دهد که اهتمام به تولید محتوای تازه و خلاقانه در بخشی از آنان چندان اولویتی ندارد؛ شکی نیست که محتوای موثر، با هدف گرفتن دایره‌ی بزرگ مخاطبانی که مشتریان هم بخشی از آنان هستند، یک مزیت رقابتی مهم و گاهی همچنان مغفول به شمار می‌رود.

۴. شورای داوران تاکید می‌کند که همواره یکی از اصول تخطی‌ناپذیر و چالش‌زا در فرایند داوری، رعایت حقوق مالکیت معنوی انواع محتوا، طراحی و منابع نرم‌افزاری بوده است و خواهد بود؛ از همین رو، از همه‌ی فعالان این اکوسیستم هم دعوت می‌کند که در حفاظت از حق معنوی مالکیت اجزای این شبکه‌ی کسب‌وکاری فراگیر، هوشیار و حساس باشند.

۵. شورای داوران، با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای سطح فنی و محتوایی موجودیت‌های کوچک و بزرگ در اکوسیستم آنلاین ایران، بنا بر نکته‌های گفته‌شده، در چند گروه‌ هیچ یکی از رقبا را شایسته‌ی ورود به فهرست نامزدهای نهایی نمی‌داند.

شورای داوران دوازدهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران، با سپاس از همه‌ی شرکت‌کنندگان، حامیان مادی و معنوی، تیم اجرایی و کاربران فضای آنلاین به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ی این اکوسیستم، نامزدهای رای‌گیری پایانی را اعلام می‌کند. رای‌گیری برای انتخاب برگزیدگان نهایی، از صبح یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸، با دادن دسترسی به صاحبان اثر ثبت‌شده در جشنواره، آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط:

کاندیداهای دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *