با هدف تعاملات بیشتر؛

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه ۸۰ عضو شرکت‌های دانش بنیان به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه ۸۰ عضو شرکتهای دانش بنیان به ترکیه سفر کردند.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با نمایندگانی از شرکتهای دانش بنیان به آنکارا پایتخت جمهوری ترکیه سفرکرد.

این سفر با هدف توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد تا هم صادرات محصولات، خدمات و فناوری این شرکت‌ها به جمهوری ترکیه سرعت گیرد و از نظر تبادلات و همکاری میان شرکت‌های فناور دو کشور شاهد اتفاقات و تعاملات مناسبی باشیم.


شرکت‌های حاضر در ترکیه با این هیئت از حوزه‌های مانند سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و مواد پیشرفته هستند.

ستاری در نخستین روز از این سفر با معاون رئیس جمهورکشور ترکیه و وزیر صنعت و فناوری و رئیس شورای اموزش عالی در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه میان دو کشور در این دیدارها دنبال می‌شود.

پس از آن در دومین روز از این سفر معاون علمی و فناوری کشورمان به استانبول می‌رود. استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور میزبان نشست تجاری و فناوری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و ترک می‌شود. شرکت‌های ایرانی و ترک روابط و تعاملات خوبی با یکدیگر دارند و در این سفر توسعه این تعاملات دنبال می‌شود. همچنین در دو سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان حدود ۸۰ میلیون دلار به ترکیه صادرات داشتند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *