رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی خبر داد؛

راه‌اندازی ۸ کارخانه نوآوری تا نیمه اول ۹۹

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه در بهمن ماه کارخانه نوآوری شیراز راه اندازی می شود گفت: پیش بینی کرده ایم تا شهریور سال ۹۹، ۸ کارخانه دیگر را راه اندازی کنیم.

دکتر اسماعیل قادری فر در خصوص کارخانه‌های نوآوری گفت: کارخانه‌های نوآوری استارت آپ کمپ‌هایی هستند که در راستای حمایت از ایده‌ها و تربیت نیروی انسانی و متخصص برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان ایجاد شده اند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی برای تقویت زیست بوم نوآوری در کشور سعی دارد با بازسازی و بهسازی پهنه‌های صنعتی متروکه و پرهیز از ایجاد زیرساخت‌های زائد در دل شهر زیست بوم نوآوری را ایجاد کند.


رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با این مفهوم به دنبال توسعه فضاها در پهنه‌های صنعتی و پهنه‌های شهری هستیم، گفت: بدین واسطه استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و جوانان و استعدادهای برتر را تسهیل می‌کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری فارس گفت: شیراز دومین شهری است که دارای کارخانه نوآوری می‌شود. این مکان به زودی و در بهمن ماه افتتاح خواهد شد؛ در حال حاضر عملیات عمرانی و بهسازی این کارخانه تمام و تعدادی تیم در آن مستقر شده اند.

قادری فر عنوان کرد: پیش بینی شده این کارخانه با حضور مقامات رسمی کشور رسماً افتتاح شود و در اختیار زیست بوم نوآوری قرار بگیرد.

به گفته وی، برنامه ریزی کرده ایم که در همه استان‌هایی که این مزیت وجود دارد کارخانه نوآوری راه اندازی کنیم؛ بر اساس برنامه ریزی ها، تا پایان شهریور سال آینده، ۸ کارخانه دیگر راه اندازی شود.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *