با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

راه‌اندازی کارخانه نوآوری البرز کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار البرز و شهردار کرج، تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی «کارخانه نوآوری البرز» امضا شد.

ظهر امروز،۲۸ دی ۹۸، در سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان البرز، تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری میان معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، استانداری البرز و شهرداری کرج امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف جذب شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در محل تخصیص داده شده توسط شهرداری کرج به کارخانه نوآوری منعقد شد.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به ظرفیت استان البرز برای رونق زیست‌بوم نوآوری و کسب و کارها دانش‌بنیان به ویژه در حوزه فناوری‌های دارویی و زیستی گفت: استان البرز قطب فناوری‌ها و نوآوری‌های دارویی و زیست فناوری است؛ توانمندی های بسیار خوبی در حوزه دارو و مواد اولیه دارویی وجود دارد و به کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هایی که به تازگی شکل می گیرند، پیشرفت های قابل توجهی را تجربه می کند.

ستاری از راه‌اندازی شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری در استان البرز با هدف رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری گفت و ادامه داد: شتابدهنده‌هایی که صبح امروز در استان البرز افتتاح شد، کمک می‌کند ظرفیت‌های بالقوه استان البرز در حوزه دارویی، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات شکوفا شود.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، احداث کارخانه نوآوری البرز را گامی در مسیر تکامل زیست‌بوم نوآوری استان البرز دانست وگفت: در حوزه رونق شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها باید گام های جدی تری برداریم و این کار به کمک این کارخانه نوآوری امکان پذیر است.

ستاری ادامه داد: آمادگی داریم تا همه حمایت ها را انجام دهیم که در تاریخ معین شده، به بهره برداری برسد. این کارخانه یک بستر مناسب برای جذب و شکوفایی نوآوری سرمایه های انسانی استان البرز است و به محلی برای خلق ارزش افزوده و رونق اشتغال فناورانه بدل می شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که همه زمینه‌ها برای تکمیل زیست بوم نوآوری استان البرز فراهم است ، ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری استان هم با همکاری و مشارکت بخش های استان در حال شکل گیری است؛ زیست بوم استان به مدد هم‌دلی و هم‌فکری همه بخش های استانی شکل می گیرد و امیدوارم به راه افتادن کارخانه نوآوری البرز موجب تحول استان و یاری گر توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور شود.

همکاری برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی

عزیزالله شهبازی استاندار البرز نیز در این نشست به حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مهاجرت به استان البرز رو به افزایش است باید به کمک استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان اشتغال ایجاد کنیم و در همین راستا، ایجاد کارخانه نوآوری البرز و استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان کمک کار ما هستند. برای این منظور صندوق پژوهش و فناوری استان با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه در حال ثبت است.

وی افزود: کارخانه نوآوری البرز اقدامی است که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر بخش های استان، کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی البرزی را رونق می‌بخشد.

حمایت شهرداری و شورای شهر البرز از کارخانه نوآوری

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج نیز در این مراسم، با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری از راه اندازی کارخانه نوآری کرج گفت: این جلسه پیرو نشستی با دکتر ستاری مبنی بر احداث کارخانه نوآوری با حضور ۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد و خوشبختانه فرآیند تغییر کاربری و راه اندازی این کارخانه، آغاز شده است.

وی افزود: قطعا حکمرانی هوشمند یک الزام و ضرورت برای اداره بهتر شهر ها است و برای نیل به این هدف، حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان راهکاری ضروری برای حل مسایل شهری و رسیدن به توسعه پایدار به شمار می رود.

کمالی‌زاده با بیان این‌که دانشکده آتش نشانی پیشین را که کاربری دانشگاهی داشت به عنوان محل کارخانه نوآوری البرز انتخاب شده است، اظهار کرد: مساحت اختصاص یافته به کارخانه نوآوری البرز، ۱۵۶۰۰ متر بنا شامل آزمایشگاه ساختمان مرکزی و دانشگاه است و با تغییر کاربری مبنی بر حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادها، امیدواریم در مردادماه سال ۹۹ شاهد افتتاح کارخانه نوآوری البرز باشیم.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز ضمن بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان و فناوری مستقر در استان تهران و البرز، شتابدهنده‌های «ماد» و آزمایشگاه نوآوری باز مپنا را در استان البرز افتتاح کرد تا زمینه فعالیت کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های این استان به ویژه در حوزه دارو، فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترش پیدا کند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *