در پژوهشکده سیاست پژوهی فاوا؛

قوانین تنظیم بازار توسعه پهنای باند در کشور تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸

رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از تدوین قوانین و مقررات مرتبط با تنظیم بازار توسعه پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا یاری در این باره گفت: سیاستگذاری های این پژوهشکده در راستای توسعه پهنای باند اینترنت و افزایش کاربران، احساس نیاز به تدوین قوانین و مقرراتی را ایجاد کرد که باید در طیف وسیع تر و به شکل منعطف تری انجام شود. از همین رو پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا، قوانین و مقرراتی را به منظور تنظیم بازاری که بخش دولتی، خصوصی و مردم در آن مصرف کننده هستند، تدوین کرد.

وی گفت: فرآیند بررسی و نهایی شدن این قوانین در دست انجام است و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات پیشنهاد می شود و در نهایت پس از بررسی، تصویب و به قانون تبدیل خواهد شد.


یاری در خصوص محورهای پژوهشی پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا گفت: آینده‌ پژوهی و رصد تحولات فناوری در ایران و جهان، سیاست گذاری و تدوین راهبردهای بخش فاوا، تدوین حقوق و مقررات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه مدل‌های کسب و کار فاوا در کشور، توسعه کارآفرینی فاوا مبتنی بر ایجاد اشتغال دانش بنیان، راه اندازی طرح پارک تخصصی ICT، طرح­ ریزی و توسعه زیرساخت­ ها و ساختارهای فنی مطالعه فرهنگ در فضای مجازی و مفهوم ­شناسی و تحلیل کاربردی مسأله فرهنگ در ابعاد مختلف فضای مجازی از محورهای اصلی فعالیت این پژوهشکده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *