معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:

تولید بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ محصول دانش بنیان در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸

مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان در یک بازه زمانی ۶ ساله بیش از ۸۴۰۰ محصول دانش‌بنیان تولید کردند.

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۵ درخواست از سوی شرکت دانش بنیان ثبت شده بود ولی در حال حاضر تعداد آنها به حدود ۴۷۰۰ شرکت رسیده است.

بنا بر اعلام مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در یک بازه زمانی ۶ ساله و تا بهار ۱۳۹۸ بیش از ۸۴۰۰ محصول دانش بنیان شناسایی شد. حوزه «ماشین آلات و ابزار پیشرفته» با تولید بیش از ۲۱۰۰ محصول دانش بنیان، بخشی بود که بیشترین آمار تولید محصول دانش بنیان را به خود اختصاص داد. پس از آن، رتبه دوم تولید محصولات دانش بنیان به حوزه «فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای » رسید که با تولید بیش از ۱۷۰۰ محصول در جایگاه دوم قرار گرفت.


«سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک» سومین حوزه در تولید محصولات دانش بنیان بود که تولید بیش از ۱۶۰۰ محصول دانش بنیان را به نام خود ثبت کرد.

از ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفته ( تعداد شرکت‌های دانش بنیان بیش از این است) دو حوزه « ماشین آلات و ابزار پیشرفته» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای » هر کدام با بیش از ۹۰۰ شرکت دانش بنیان، بیشترین فراوانی شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت‌های دانش بنیان در ایران در حوزه‌های مختلفی فعال هستند. «خدمات تجاری سازی»، «داروهای پیشرفته»، «فناوری زیستی»، «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی»، «وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی» از جمله دیگر حوزه‌های است که «دانش بنیان‌های ایرانی» بر روی آن متمرکز شده‌اند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *