آذری جهرمی در مراسم امضای دو تفاهم نامه حمایت از تولید گوشی:

خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تولید گوشی تلفن همراه ایرانی ایجاد می شود / تولید ۲ میلیون گوشی هوشمند ایرانی در ۲ سال آینده 

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه حمایت از تولید گوشی های ایرانی، تحقق این هدف را کمک به توسعه تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم عنوان کرد.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم امضای تفاهم نامه حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل، با اشاره به اینکه به دلیل نوسات قیمت ارز توان خرید گوشی های هوشمند توسط مردم کاهش یافته است، افزود: در این شرایط روند رو به رشد فروش گوشی هوشمند متوقف شده است.

وی با تاکید به اینکه می توانیم از این مشکل فرصت ایجاد کنیم، افزود: تولید کنندگان گوشی ایرانی می توانند با تولید گوشی باکیفیت و قیمت مناسب، قدرت خرید مردم را افزایش دهند و همچنین به تحقق تحول دیجیتال و در نهایت ایجاد اشتغال کمک کنند.

آذری جهرمی با اشاره به امضای تفاهم نامه چهار جانبه وزارت ارتباطات، پست بانک، همراه اول و ایرانسل در این حوزه، گفت: دولت برای تحریک تقاضا در بازار و کمک به چرخ خرید مردم بر اساس این تفاهم نامه صندوقی را به وسیله پست بانک ایران راه اندازی می کند که با یک خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی (۱۰۰ میلیارد تومان بانک مرکزی و ۱۰۰ میلیارد پست بانک) با همکاری اپراتورها و تولید کنندگان گوشی تلفن همراه، امکان خرید قسطی این گوشی ها توسط مردم فرآهم شود.


وی به تفاهم نامه دیگری که با وزارت صمت به امضا می رسد اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه نرخ ۱۵ درصدی عوارض ورود قطعات گوشی همراه کاهش یافته و به همین وسیله هزینه های تولید گوشی تلفن همراه نیز در ایران کاهش می یابد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده در مدت ۲ سال به تولید ۲ میلیون گوشی تلفن همراه می رسیم، تصریح کرد: اگر مبلغ حدودی این گوشی ها را دو و نیم میلیون تومان بگیریم در حدود ۵ هزار میلیارد تومان حجم این بازار است که تولید کنندگان گوشی تلفن همراه می توانند سهمی در آن داشته باشند.

وی افزود: در صورت اجرای این تفاهم نامه می توانیم شاهد کمک به تحقق تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم باشیم.

آذر جهرمی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ شرکت برای تولید گوشی های هوشمند ایرانی اعلام آمادگی کردند، گفت: البته یک شرکت محصول خود را درحوزه گوشی های هوشمند ارائه کرده است و امیدواریم با ایجاد این زیست بوم ۳ شرکت دیگر نیز نخستین محصولات خود را در دهه فجر سال جاری رونمایی کنند.

وی از استانداردهای سخت گیرانه ای که برای تولید کنندگان داخلی گوشی تلفن همراه در نظر گرفته می شود خبر داد و افزود: به دلیل رعایت حقوق مردم این شرکت ها باید استانداردهای خوبی در حوزه شبکه توزیع و فروش مناسب، کیفیت خدمات و خدمات پس از فروش داشته باشند.

ظرفیت وزارت ارتباطات در منطقه پیام، پارک سجاد و پژوهشگاه ICT در خدمت تولید کنندگان گوشی ایرانی قرار می گیرد

همچنین در این مراسم ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به عنوان مسوول پیگیری و انجام این تفاهم نامه ها از طرف وزارت ارتباطات، تاکید کرد: تسهیل گری، رقابت و شفافیت، کارآفرینی پایدار و تشکیل زیست بوم ارزش آفرینی از ویژگی های این تفاهم نامه ها است.

وی با اشاره به حمایت و نظارت وزارت ارتباطات برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها، افزود: وزارت ارتباطات ظرفیت هایی را که در پارک سجاد، منطقه ویژه اقتصادی پیام و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد در خدمت تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه قرار می دهد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *