معاون پارلمانی رئیس جمهور:

قوانین موجود پاسخگوی شرکت‌های دانش بنیان نیست

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه سرعت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خوب است، گفت: در برخی از بخش‌هایی که این شرکت‌ها فعال هستند خلاهای قانونی و نبود بستر حقوقی وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در کارخانه نوآوری آزادی حاضر شد و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این بازدید سرعت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را برخوردار از شتابی خوب دانست و گفت: این شرکت‌های فناور با فعالیت خود رفاه و صرفه جویی در زمان و هزینه را به جامعه هدیه می‌دهند. در کارخانه نوآوری آزادی نیز تعداد قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده با انگیزه و علاقه برای پیشرفت کشور در حال تلاش هستند که قابل تقدیر است.


وی ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشند. در برخی از بخش‌هایی که این شرکت‌ها فعال هستند خلاهای قانونی و نبود بستر حقوقی وجود دارد که باید رفع شود. از سویی چون شتاب فعالیت آنها بالا است پس برخی از قوانین موجود پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

امیری بیان کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشکلات حقوقی این شرکت‌ها جمع آوری می‌شود تا در بخش‌های مربوط به دولت با تصویب‌نامه یا لوایح جدید اقدام کنیم. همچنین در بخش‌هایی که نیاز است به روز رسانی قوانین انجام شود.

به گفته وی، راه اندازی این کارخانه نوآوری اقدامی ارزشمند برای توسعه، رونق تولید، اشتغالزایی و ارتقای سطح معیشت مردم است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *