براساس گزارش تحلیل فضای استارت‌آپی ایران در سال ۹۸:

۵۰ درصد استارتاپ‌ها از فروش محصول درآمدزایی می‌کنند / تنها ۱۴.۴ درصد از استارتاپ‌های ایران بیش از ۳ سال عمر دارند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸
گزارش تحلیل فضای استارت‌آپی ایران در سال ۹۸ منتشر شد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ( نصر ) در گزارش « فضای استارت‌آپی ایران» به تحلیل زیست بوم فضای استارتاپی کشور پرداخت.

این گزارش شامل نتایج پژوهشی درباره وضعیت فعلی استارت‌آپ‌ها، چالش‌ها و مسایل مربوط به آن‌ها است که شرایط کنونی کسب‌وکارهای نوپای ایران را ترسیم می‌کند.

در این پژوهش، ۳۴۷ استارت‌آپ شرکت کننده در نمایشگاه الکام‌استارز ۹۸ به ۴۴ سوال این پرسش‌نامه پاسخ داده‌اند و نتایج آن پس از تحلیل در قالب اینفوگرافیک ارائه شده‌است.


به گزاش وبنا، بر اساس این گزارش تنها عمر ۱۴.۴ درصد از استارتاپ‌هابیشتر از ۳ سال است و تنها ۳.۵ درصد از استارتاپ‌های ایران بالغ هستند.

۳۶.۳ درصد از استارتاپ‌ها در مرحله به ورود بازار، ۳۹.۵ درصد از آن‌ها در مرحله رشد و درآمد، ۱۴.۱ درصد در مزحله نمونه اولیه و ۶.۶ درصد از استارتاپ‌ها در مرحله گسترش در بازارهای جدید هستند.

مدل تجاری ۱۵.۳ درصد استارتاپ‌ها c2c و ۷۶.۹ درصد B2C و ۶۸.۹ درصد B2B است.

براساس این گزارش حوزه فعالیت ۲۹.۷ درصد استارتاپ‌خدمات و ابزارهای پایهه فناوری اطلاعات، ۱۷.۳ درصد آموزش و مشاوره و ۱۷.۳ درصد تبلیغات است.

۸۵ درصد استارتاپ‌ها در اینستاگرام و ۶۹.۲ درصد از آن‌ها در تلگرام فعالیت دارند.

گزارش تحلیل فضای استارت‌آپی ایران را از طریق فایل پیوست دانلود کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *