در نشست خبری ادغام ریحون و چیلیوری مطرح شد؛

با تمرکز بر «موتوچیلی» کالاهای تندمصرف را به چیلیوری اضافه خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸

دو سامانه سفارش آنلاین غذا، چیلیوری و ریحون، امروز چهارشنبه ۴ دی ماه با برگزاری یک نشست خبری به طور رسمی از ادغام این دو شرکت خبر دادند. این نشست با حضور مدیران عامل چیلیوری، ریحون، سرآوا و تامین سرمایه تمدن انجام شد.

در ابتدا علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری تاریخچه چیلیوری را توضیح داده و عنوان نمود که سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۲۰۸% رشد در سفارشات را تجربه کرده‌اند و پیش‌بینی کرد که در سال ۹۸ این روند ادامه خواهد داشت. وی همچنین اضافه کرد که ما و ریحون رقابتی چند ساله برای رتبه دوم بازار داشتیم ولی پس از این ادغام دست‌یابی به رتبه اول را هدف قرار خواهیم داد. استراتژی های مختلف انتخاب برند پس از ادغام را توضیح داده و گفت ادغام چیلیوری و ریحون از نوع «ادامه با یک برند» است و باتوجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده،  آن برند «چیلیوری» خواهد بود.

دانش بین‌المللی همراه با تجربه داخلی، تیم‌ها، رستوران‌ها و کاربران ریحون به چیلیوری اضافه خواهد شد که در پی آن تعداد مشتریان ۶۵% و تعداد رستوران‌ها ۶۰% افزایش خواهد داشت. صادقیان بیان نمود که بازار کالاهای سوپرمارکتی در ایران ۲۰ برابر بازار سفارش آنلاین غذاست و ضمن اشاره به رشد سریع بازار این دسته‌بندی و سایر دسته‌بندی‌ها و با توجه به این که سهم بیشتری از این بازار هنوز آنلاین نشده است افزود که با تمرکز بر «موتوچیلی» سایر دسته‌بندی‌ها مانند گل‌فروشی، داروخانه، سوپرمارکت و سایر کالاهای تندمصرف را به چیلیوری اضافه خواهیم کرد.


بابک کبیری، مدیرعامل ریحون با بیان این‌که تاریخ تاسیس ریحون با چیلیوری تقریبا یکی است، افزود مسیر ریحون مسیر پرچالشی بود. از جذب سرمایه گرفته تا تیم سازی. با توجه به این‌که رقبای دیگری در بازار بودند که ریحون کم‌تجربه‌تر از آن‌ها بود ولی نقطه مشترکی داشت که آن عطش رشد بود و در برهه‌ای از زمان به دلیل جذب سرمایه از سرآوا و یک شرکت یونانی توانست به جایگاه دوم بازار دست یابد. برای رشد بیشتر تصمیم به ادغام گرفتیم. مدل‌های مختلف را بررسی کرده و گزینه موردنظرمان چیلیوری شد. به دلیل این‌که در سال ۹۷ عملکرد بهتر و ساینده‌تری داشت.

مراسم با صحبت محمودرضا خواجه‌نصیر، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ادامه یافت. وی خاطر نشان کرد که صندوق تمدن بزرگترین صندوق جسورانه کشور است و بزرگترین سرمایه‌گذاری استارتاپی این صندوق در مجموعه چیلیوری بود.

خواجه‌نصیر گفت از این ادغام به عنوان نمونه موفق ادغام در تاریخ استارت‌آپ‌ها یاد کرد و گفت امیدوارم بعدها از این دوستان به عنوان پایه‌گذاران آن یاد شود.

علی سمساری‌لر، مدیرعامل سرآوا در ادامه گفت شاید در حال حاضر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها بازدهی از جنس تسهیم سود سالیانه نداشته باشد ولی در بلندمدت می‌تواند سود خوبی ناشی از افزایش ارزش سرمایه‌گذاری ایجاد کند. ادغام یکی از راه‌حل‌های خوب است که می‌تواند ریسک این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش دهد.

در پایان در مورد زمان ادامه یافتن فعالیت هر دو برند با نام چیلیوری سوال شد که صادقیان و کبیری با بیان این‌که روند آن در حال انجام است و باید تمام کاربران ریحون به چیلیوری منتقل شوند، از اتمام آن تا آخر سال جاری خبر دادند و پس از آن فعالیت ریحون متوقف خواهد شد.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *