تامین مالی طرح‌های فناورانه حوزه آب سرعت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸

فناوری های حوزه آب با ایجاد صندوق پژوهش و فناوری حوزه آب حمایت می شوند.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به تازگی تفاهم‌نامه مشترکی با موضوع تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست و انرژی امضا شد تا تامین مالی طرح‌های فناورانه این حوزه با سرعت بیشتری انجام شود.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست و انرژی موضوع تفاهم‌نامه‌ای است که بین ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست ویک شتابدهنده منعقد شده است.


قرار است با این اقدام بستر مناسبی برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات در حوزه‌های ذکر شده ایجاد شود. همچنین ایجاد ساز و کار برای شناسایی چالش‌ها و گلوگاه‌های اصلی فناوری و برنامه‌ریزی برای رفع آن در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

از سویی با امضای این تفاهم‌نامه حمایت از طرح‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت اپ‌های مرتبط افزایش می‌یابد و تسهیلاتی در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات ارائه می‌شود.

این تفاهم‌نامه زمینه ایجاد تعاملات برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه برای پاسخگویی نیازهای کشور را با توسعه فناوری‌های حوزه اب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی هموار می‌کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *