ایجاد صفحات جداگانه برای وبلاگ در بلاگفا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۶

وبنا- امکان ایجاد صفحات جداگانه با عنوان و آدرس دلخواه برای وبلاگ برای کاربران بلاگفا فراهم شد. کاربران و نویسندگان وبلاگها میتوانند صفحاتی مستقل از مطالب و پستهای روزانه ایجاد کرده و مطالب خاصی که مایل نیستند در پستهای روزانه منتشر کنند با استفاده از این امکان و انتخاب آدرس صفحه در وبلاگ قرار دهند. برای استفاده از این امکان کاربران سایت می توانند در بخش مدیریت وبلاگ گزینه « صفحات جداگانه » را انتخاب کنند. از مزایای این امکان جدید ایجاد صفحات به دو شیوه (ایجاد صفحه در قالب وبلاگ و ایجاد صفحه جدید با امکان ویرایش کامل کد صفحات) است. کاربرانی که مایل هستند محتوای صفحه در قالب اصلی وبلاگ نمایش داده شود و از امکان ویرایشگر پیشرفته استفاده کنند میتوانند از گزینه اول استفاده کنند همچنین کاربرانی که احیانا نیاز به تغییراتی در کدهای صفحه دارند یا مایلند صفحه جدید شکل و قالب دیگری (به غیر از قالب پیش فرض صفحات جداگانه) داشته باشد میتوانند از گزینه ایجاد صفحه جدید با ویرایش کامل کدها استفاده کنند.

از مصارف این امکان جدید می توان از ایجاد صفحاتی برای انتشار رزومه، توضیحات کامل تری درباره نویسنده یا وبلاگ، ، معروفی پروژه ها یا نمونه کارها ، درج کدهای قالب (برای طراحان قالب) و صدها مورد اینچنینی نام برد.

همچنین در بخش ویرایش قالب نیز امکان ویرایش قالب صفحات جداگانه اضافه شده است و کاربران میتوانند به دلخواه قالب پیش فرض صفحات جداگانه وبلاگ را تغییر دهند. کاربرانی که قبلا تغییراتی در قالب اصلی وبلاگ ایجاد کرده اند و یا از قالبی به غیر از قالبهای پیش فرض سایت استفاده کرده اند احتمالا صفحات جداگانه را در یک قالب ساده خواهند دید که این گروه از کاربران میتوانند براساس قالب اصلی وبلاگ، قالب صفحات جداگانه را نیز طراحی کنند یا اینکه از یکی از قالبهای پیش فرض سایت استفاده کنند.

این امکان برای مدتی بصورت آزمایشی فعال خواهد بود. بنابراین کاربران سایت می توانید نظرات ، پیشنهادات و مشکلات احتمالی را برای ما بنویسید تا پس از بررسی در نسخه نهایی اعمال شود.

راهنمای کدهای قابل استفاده در قالب پیش فرض صفحات جداگانه در آدرس http://blogfa.com/Help/Show.aspx?id=template#Externalpage مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *