در رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل در یزد مطرح شد؛

کار کردن در زمانی که همه ناامید هستند بهتر جواب می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

رویداد ۷ شهر جشنواره وب و موبایل ایران پنجشنبه ۲۸ آبان ۹۸ در یزد برگزار شد.

این رویداد با سخنرانی رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آغاز شد.

الفت نسب با انتقاد از اهدای تندیس به رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم یلداسامیت، گفت: «تندیس باید به کسب و کارهایی اهدا شود که در این شرایط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


او همچنین با انتقاد از طرح رتبه بندی کسب و کارهای آنلاین توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: «رتبه بندی کسب و کارهای آنلاین نباید توسط یک سازمان دولتی که صلاحیت دریافت شکایات از کسب و کارهای آنلاین را نیز ندارد، صورت پذیرد.»

در ادامه در پنل انتقال تجربه، علیرضا صادقیان، مدرعامل هولدینگ نوین ایرانیان در رابطه به ادغام تخفیفان و نت‌برگ گفت: «نت‌برگ و تخفیفان از محبوبیت بالایی برخوردارند. به این دلیل فعالیتشان را تحت همان برندهای قبل ولی با بیزینس مدل جدید ادامه خواهند داد.»

صادقیان در رابطه با ادغام ریحون و چیلیوری گفت: «پس از ادغام ریحون و چیلیوری فعالیت این دو سرویس هوشمند سفارش غذا تحت برند چیلیوری ادامه پبدا خواهد کرد.»

او با اشاره به وضع موجود اقتصاد ایران گفت: «کار کردن در زمانی که همه ناامید هستند بهتر جواب می‌دهد. پس از سال ۸۸ رقیب در بازار آنلاین کم بود و به همین دلیل با کار و سرمایه کمتر می‌شد رشد کرد.»

میلاد احرام پوش، هم‌بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران دیگر سخنران این رویداد هفت شهر یزد بود.

احرام پوش در رابطه با دوزادهمین دوره برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران گفت: «بیش از ۲۱۰۰ وبسایت و اپلیکیشن در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ثبت نام کرده اند. این تعداد آثار ثبت نام شده با توجه به وضعیت فعلی اکوسیستم استارتاپی ایران خوب است و نوید روزهای بهتری را می‌دهد.»

پنل بررسی چالش‌های اکوسیستم استارتاپی ایران با مدیریت محمد مهدی دمیرچی، خبرنگار وبنا، اکرم فداکار، معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری یزد، ابولفضل ساجدی، هم‌بنیان‌گذار پذیرش ۲۴ و شهاب شهوازیان، بنیان گذار چونک برگزار شد.

در این پنل کمبود نیروی انسانی متخصص و مهاجرت نیروی انسانی به عنوان پررنگ ترین چالش اکوسیستم استارتاپی یزد معرفی شد.

در پایان از پذیرش ۲۴، چونک و اکوبار به عنوان سه کسب و کار آنلاین برتر استان یزد تقدیر شد.

گفتنی است بخش استانی جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۸ آغاز به کار کرد و پیش از یزد در چهار شهر اصفهان، مشهد، رشت و قزوین برگزار شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *