دستچین کتاب با کتابچین

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸

معرفی اپلیکیشن کتابچین

دستچین کتاب در کتابچین شاید بهترین شروع برای معرفی آن باشد. کتابچین یک کتابخانه دیجیتالی با هزاران کتاب متنوع است که علاوه بر سایت، دارای اپلیکیشنهای مختلف، برای دسترسی مستقیم به کتابها از طریق لپ تاپ و گوشی موبایل، تبلت و تمام سیستم های هوشمند است.

لینک های مختلف دانلود اپلیکیشنهای آن، برای سیستم های مختلف از قبیل اندروید، آی. او. اس و ویندوز جهت دانلود و اجرا، در دسترس است.


 

نقد و بررسی اپلیکیشن کتابچین

در مقام نقد این برنامه، باید به این نکته اشاره کرد که، کتابهای دانلود شده، چه به صورت صوتی و چه متنی، فقط داخل خود برنامه، قابل مطالعه و پخش بوده، و به صورت مستقل روی سیستم کاربر، قرار نمی گیرند.

مورد بعدی که البته در شروع کار هر اپلیکیشنی، طبیعی است، آرشیو برنامه است؛ که هنوز کامل نشده، اما به سرعت در حال تکمیل و افزوده شدن می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که در زمان تهیه این نقد، کتابخانه کتابچین حاوی بیش از ۹۰۰۰ عنوان کتاب مختلف صوتی و متنی است.

 

مزیت ها و ویژگی ها

کاربرانی که تجربه استفاده از این اپ را دارند، معتقدند که استفاده از آن بسیار راحت بوده و برنامه بسیار پویا می باشد. یعنی روزانه تعداد زیادی کتاب و مجله جدید به عناوین موجود در کتابچین افزوده می‌شود.

 

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به این موارد اشاره کرد:

وجود فهرست هوشمند موضوعی، قابلیت دسترسی مستقیم به موضوعات مورد علاقه و گشت زنی میان کتاب های موجود در آن را ایجاد می نماید. همچنین برای دسترسی هدفمندتر کتاب های پرفروش کتابچین و نیز پرفروش ترین کتاب های بازار ایران و جهان، کتب زبان اصلی، کتب صوتی، مجلات روز و کتب مرتبط با علائق و نیاز کاربران، جداگانه فهرست بندی شده است.

امکان جستجو با استفاده از نام کتاب، نام نویسندگان، انتشارات و مترجم، جهت یافتن فایل مورد نظر، ویژگی دیگر کتابخانه کتابچین است.

 

قابلیت “هایلایت کردن” بخش های مورد نظر از کتاب، توسط گزینه “نکته برجسته”، این امکان را به کاربر می دهد که قسمت های مهم فایل مورد مطالعه خود را، مشخص نموده و دسترسی مجدد به آن ها، آسان تر و سریع تر باشد.

با ویژگی “نشانه گذاری”، می توان صفحات مورد مطالعه خود را به وسیله مارکر، نشانه گذاری کرد؛ تا صفحاتی که از نظر شما اهمیت بیشتر دارند در مراجعات بعدی هم به راحتی در دسترس باشد.

 

               

“یادداشت گذاری”، از دیگر امکانات این اپ است؛ که امکان حاشیه نویسی و یادداشت برداری از مطالب مورد مطالعه را ایجاد می نماید.

تمام موارد هایلایت شده و نشانه گذاری شده و یا یادداشت گذاری شده هر کتاب، برای شما لیست شده و میتوانید بعد از باز کردن کتاب، به هر کدام از موارد ذکر شده به آسانی دسترسی داشته باشید.

همچنین ویژگی انتخاب نوع فونت ( قلم ) و نیز سایز فونت ( قلم ) کتاب، برای سلیقه های مختلف با میزان قدرت دید متفاوت در نظر گرفته شده است.

“جستجوی یک کلمه یا بخشی از متن کتاب” امکان متفاوت دیگری در کتابچین است. شما علاوه بر امکان جستجوی محتوای مورد نظر در داخل کتاب، امکان جستجو در گوگل، از طریق خود برنامه، وجود دارد. یعنی بدون خروج از برنامه می توان مستقیما به موتور جستجوی گوگل متصل شد و محتوای مد نظر را جستجو نمود.

این برنامه، قابلیت ایجاد یک کتابخانه اختصاصی به واسطه ایجاد حساب کاربری را ارائه می دهد.

 

ویژگی های ممتاز

ویژگی هایی که ذکر شد، معمولا در اغلب برنامه های مشابه نیز وجود دارد.

اما چند ویژگی ممتاز و تقریبا منحصر به فرد در اپ کتابچین وجود دارد، که کار با آن را به یک تجربه خاص بدل می کند.

از جمله این ویژگی ها می توان به امکان دانلود کتاب رایگان، اشاره کرد، در این اپلیکیشن، لیستی از کتاب هایی که به صورت رایگان در دسترس هستند، وجود دارد.

در این برنامه، جستجوی شابک در کنار عنوان کتاب، نویسنده، مترجم و ناشر می تواند به آسان شدن جستجو، کاربران را یاری نماید.

همچنین از آنجا که تنظیم نور صفحه جهت مطالعه برای چشم کاربر، مهم است، در این برنامه ضمن امکان تغییر روشنایی صفحه، می توان از آپشن حالت “شب و روز” نیز بهره می برد. همچنین برای راحت تر کردن مطالعه، امکان نمایش افقی یا عمودی به انتخاب کاربر، وجود دارد.

 

       

در این اپ، بخشی تحت عنوان “کتاب های تخفیف دار“، قرار دارد که بر اساس تخفیف های مختلف برای انتشارات و یا موضوع کتاب ها، می توان از این فرصت، برای کاهش هزینه خرید کتاب استفاده نمود.

کتابچین برای ایجاد تمایل بیشتر به مطالعه، امکان استفاده از کوپن تخفیف ۵۰ درصدی برای اولین خرید ایجاد کرده است.

ضمن اینکه به غیر از کتابهای تخفیف دار، به مناسبت های مختلف کوپن های تخفیف برای خرید ارزانتر کتاب در اختیار کاربران قرار میگیرد.

امکان مشاهده “تعداد بازدیدها”، “نظرات کاربران” و “امتیاز” ، این فرصت را ایجاد می نماید، که شما یک نمای کلی از رتبه کتاب و نظرات سایرین را قبل از دانلود کتاب ببینید، ضمن اینکه هر کاربر با ثبت نظر و امتیاز برای کتاب می تواند در معرفی بهتر کتاب به سایر کاربران مشارکت نماید.

امکان مطالعه بخشی از کتاب به عنوان “نمونه”، پیش از خرید و دانلود، جهت اطمینان از انتخاب، برای کاربران در نظر گرفته شده است.

با ورود به صفحه اطلاعات یک کتاب، موارد دیگر مرتبط با آن، مانند تعداد صفحات، نوع فایل کتاب، حجم فایل و سایر اطلاعات مهم به صورت یک فهرست در اختیار کاربر قرار می گیرد. ضمنا در این صفحه بخش معرفی کتاب به همراه فهرست موضوعی کتاب جهت بررسی بیشتر کابران قرار دارد.

همچنین بعد از دانلود برنامه، برای اولین ورود به برنامه، شیوه جالب “تکان دادن” گوشی برای شروع، ابتکاری جالب می باشد.

 

منحصر به فرد ترین ویژگی این اپ، گزینه ماراتن است.

ماراتن برای کاربرانی که توسط حساب کاربری در اپ فعال هستند، به عنوان ثبت کننده فعالیتهای مختلف کاربر مانند میزان مطالعه به صورت روزانه، ماهیانه و یا مجموع کل مطالعه با احتساب میانگین مطالعه روزانه کاربرد دارد.

 

       

ماراتن شامل بخش های امتیاز، رتبه، دوستان، مطالعه و برترین ها می باشد. که به نوعی علاوه بر ارزیابی میزان مطالعه کاربر، امکان مسابقه و دوستی های کتاب خوانی را فراهم می آورد.

نفرات برتر و امتیاز کاربران بر اساس میزان مطالعه، در این بخش تعیین می شود، که انگیزه بخش برای کتابخوانی است.

 

از دیگر ویژگی های مثبت برنامه کتابچین، می توان به گرافیک زیبا، ساختار بندی واضح، دسترسی آسان و اطلاعات کامل در مورد کتاب ها ( موضوع کتاب، نویسنده آن و … ) می باشد.

 

       

برنامه کتابچین، قابل دانلود از طریق اپ استور برای سیستم های اپل، گوگل پلی برای سیستم های اندرویدی، وین استور برای سیستم های ویندوز می باشد.

همچنین لینک مستقیم دانلود همه اپها بر روی سایت کتابچین، در بخش دانلود اپلیکیشن قرار دارد.

 

               

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *