عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی خبر داد؛

با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارها از سوی اداره مالیات رصد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸

کسب و کارهای اینترنتی از زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی مورد رصد سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرند.

رضا الفت نسب در صفحه توئیتر خود نوشت:«خوب است بدانید از زمانی که نماد اعتماد برای سایت صادر شد اطلاعات ثبتی کسب و کار در دسترس اداره مالیات قرار می‌گیرد و محاسبه مالیاتی از همان روز دریافت نماد صورت می‌پذیرد. متاسفانه نماد این موضوع را به سراحت اعلام نمی‌کند و چه بسیار استارتاپ‌های بی خبر که از سوی مالیات جریمه می شوند.»

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفتگو با وبنا در این مورد توضیح داد: «یکی از مشکلاتی که با آن مواجهیم این است که زمانی که کسب و کارها نماد اعتماد الکترونیکی دریافت می‌کنند به دلیل تمایل به پرداخت نکردن مالیات عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی نمی شوند. این در صورتی است که از زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات کسب و کارها در اداره مالیات ثبت می‌شود و اداره مالیات آن ها را رصد می کند.»


او ادامه داد: «کسب و کارهایی که نماد اعتماد الکترونیکی دریافت می‌کنند شاید درآمد نداشته باشند. موردی داشتیم که ۳ سال پیش نماد گرفته بود و بعد برای امور مالیاتی به اداره مالیات مراجعه کرده بود. سازمان امور مالیاتی به او اعلام کرده بود که ۳ سال است در حال فعالیت هستید و آن کسب و کار برای کتمان جریمه شد.»

التف نسب با انتقاد از صراحت نداشتن اینماد برای اطلاع رسانی این موضوع به کسب و کارها، گفت: «اداره مالیات می گوید هر کسب و کاری از زمان آغاز به کار موظف به افتتاح پرونده مالیاتی است. اگر کسب و کارهای اینترنتی از ابتدا بدانند که با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی توسط اداره مالیات رصد می‌شوند، می توانند با افتتاح پرونده مالیاتی از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند.»

با وجود پیگیری های صورت گرفته وبنا هنوز موفق به مصاحبه با مسئولین نماد اعتماد الکترونیکی نشده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *