رئیس پژوهشگاه ارتباطات در دیدار با هنرمندان تاکید کرد

ضرورت ایفای نقش بیشتر هنرمندان برای تولید محتوای حوزه کودک در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با هنرمندان بر لزوم ایفای نقش بیشتر این قشر از جامعه در حوزه تولید و انتشار محتوای کودک و نوجوان در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان در دیدار با جمعی از هنرمندان سینما و رسانه ملی با تاکید بر لزوم تولید محتوای مناسب کودکان در فضای مجازی اظهار کرد: به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جشنواره ای تحت عنوان کودک آنلاین راه اندازی شده است که به تولید محتوای ویژه کودکان در فضای مجازی کمک می کند. بر این اساس تداوم و حمایت از کودک آنلاین نیاز به همراهی و حمایت هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر دارد.
وی ادامه داد: رها شدن کودکان و نوجوانان در فضای بی حد و مرز مجازی می تواند خسارت های جبران ناپذیری ایجاد کند و بسیاری از والدین نیز دسترسی به محتوای مناسب کودکان خود را ندارند؛ لذا مناسب است که توجه بیشتری به این موضوع صورت پذیرد.
به گفته یزدانیان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حد توان خود از این موضوع حمایت کرده و می کند.
وی از جامعه هنری خواست نگاه تولیدات این عرصه صرفا کسب درآمد نباشد و موضوع فرهنگ سازی به ویژه در حوزه استفاده از فضای مجازی در تولیدات هنری بیشتر در نظر گرفته شود.
در این جلسه هنرمندان نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. سیدجواد هاشمی از بازیگران و هنرمندانی که چندی است بیشتر در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کند نیز گفت: تولید محتوای کودک و نوجوان باید در عین انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی، نشاط آفرین و شادی آور باشد تا میزان پذیرش در کودکان افزایش یابد.
همچنین در این جلسه مقرر شد با هماهنگی روابط عمومی وزارت ارتباطات، هنرمندان حاضر نیز بازدیدی از فرآیند اجرایی کودک آنلاین داشته باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *