بنیانگذار تپ پرشیا در گفتگو با وبنا؛

اگر قطع اینترنت ۲۰ روز زودتر اتفاق می‌افتاد، تپ‌پرشیا سقوط می‌کرد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸

اگر قطعی اینترنت ۲۰ روز جلوتر اتفاق می‌افتاد تپ‌پرشیا سقوط می‌کرد.

هادی ناجی، بنیانگدار استارتاپ گردشگری «تپ‌پرشیا» در گفتگو با وبنا در رابطه با تاثیرات قطع اینترنت بر این کسب و کار اینترنتی گفت: « قطعی اینترنت در زمانی اتفاق افتاد که فصل های سیزن با میزان بالای گردشگر را گذرانده بودیم. در بازه قطع اینترنت تعداد گردشگر کم شده بود و توانستیم شرایط را مدیریت کنیم. اگر این اتفاق ۲۰ روز جلوتر و در فصل های سیزن اتفاق می افتاد به جرأت می‌توانم بگویم تپ پرشیا سقوط می کرد.»

مدیرعامل تپ پرشیا با بیان اینکه از روز دوم قطع اینترنت به اینترنت دسترسی داشتیم، گفت: «تپ پرشیا در محیط کار اشتراکی قرار دارد و این فضای کار اشتراکی برای دسترسی به اینترنت تلاش زیادی کرد. با این حال چون دسنرسی به اینترنت موبایل نداشتیم قادر به پشتیبانی ۲۴ ساعته نبودیم.»


ناجی تاثیر ادامه داد: «با توجه به این که کاربران تپ پرشیا افراد خارجی هستند قطع اینترنت چالش چشمگیری برای ما به وجود نیاورد. ولی در حوزه پشتیبانی و فعالیت در فضای مجازی با مشکل مواجه بودیم.»

ناجی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته در حال معرفی ایران به عنوان مقصدی امن برای گردشگران بودیم، گفت: «از محسوس ترین اتفاقاتی که با قطع اینترنت رقم خورد این بود که ارتباط گردشگران خارجی با خانواده‌هایشان قطع شده بود. اعتراضات به افزایش قیمت در همه کشورها عمومیت دارد ولی قطع اینترنت فضا را متفاوت می کند. قطع اینترنت سبب می شود توریست بترسد و فکر کند شاید نتواند با خارج از ایران ارتباط برقرار کند.»

هادی ناجی ادامه داد: «اگر دولت در روزهای اول اطلاع رسانی می کرد می‌توانست حس نبود امنیت در ایران را در جامعه بین المللی از بین ببرد ولی سکوت دولت به اعتماد مسافران خارجی برای سفر به ایران صدمه زد. در زمان اعتراضات برخی سفرهای خود را لغو کردند و با برخی دیگر ساعت‌ها تلفنی صحبت کردیم و توضیح دادیم که ؟آن شرایط موقتی بود.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *