اینترنت موبایل در تهران و چند شهر و استان دیگر وصل شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸

 

اینترنت موبایل در تهران و چند شهر و استان دیگر وصل شد
اینترنت موبایل در شهرهای تهران، قم، قزوین و استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، آذربایجان شرقی، بوشهر و تهران (به جز شهرستان‌های غرب استان) وصل شد.
ارتباط اینترنتی کاربران استان مرکزی نیز دقایقی پیش متصل شد.

به دنبال بروز ناآرامی‌ در برخی شهرهای کشور در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، از حدود ساعت ۱۶ عصر شنبه ۲۵ آبان، اینترنت بین‌الملل ابتدا از سیم‌کارت‌های تلفن همراه کوچ کرد و پس از آن این قطعی به وای‌فای‌های خانگی رسید. قطع اینترنت زمانی اتفاق افتاد که خبر گرانی بنزین نیمه شب پنجشنبه گذشته‌اش به اطلاع مردم رسید. به همین واسطه مسئولان برای حفظ امنیت کشور، اینطور صلاح دیدند که دسترسی به اینترنت با محدودیت روبه‌رو شود.


در ساعت‌های ابتدایی حتی خبرگزاری‌های ایران هم تا روز بعد اینترنت نداشتند و تقریبا خبر خاصی روی خروجی‌ها قرار نگرفت. تاکسی‌های اینترنتی در دسترس نبودند و کاری از پیش نمی‌رفت. اما رفته رفته تعدادی از این مشکلات مرتفع شد.

از روز ۲۶ آبان‌ماه که تمام شهرهای ایران با محدودیت اینترنت رو به رو شدند، تلاش‌ها برای اتصال خبرگزاری‌ها به اینترنت آغاز شد. با گذشت تقریبا ۲۴ ساعت بالاخره خبرگزاری‌های ایران به اینترنت متصل شدند.

پس از آن طی دو سه روز گذشته برخی شهرها، دانشگاه‌ها و بخش‌های تجاری نیز اتصال دوباره به اینترنت را تجربه کردند. اما کسب و کارها؟ اغلب‌شان خیر. کسب و کارهایی که تامین معاش کارمندان و تامین خدمت و کالای کاربران برعهده آن‌ها بود یا متصل نبودند، یا اتصال‌شان خیلی گرهی از کارشان باز نمی‌کرد.

در تاریخ دوم آذرماه، اینترنت خانگی کاربران ایرانی وصل شد ولی اینترنت تلفن همراه در اغلب شهرهای کشور، همچنان قطع است

منبع: ایرنا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *