مدیرعامل زرین پال در گفتگو با وبنا؛

قطع اینترنت تراکنش روزانه زرین پال را از ۱۵۰ هزار به ۲ تا ۴ هزار تراکنش رساند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸

عصر شنبه ۲۵ بهمن ۹۸ بود که پس از آغاز اعتراضات به افزایش قیمت بنزین اینترنت برای نزدیک به یک هفته در ایران قطع شد.

درگاه های پرداخت از جمله منابعی هستند که می توانند زیان کسب و کارهای اینترنتی را در شرایط قطع اینترنت گزارش کنند.

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال در گفتگو با وبنا در رابطه با تاثیر قطع اینترنت بر زرین پال گفت: «با توجه به ایزوله بودن سیستم بانکی ایران تاثیر مستقیم قطع اینترنت بر زریت پال بین ۵ تا ۱۰ درصد است. قطع اینترنت سبب کاهش فروش کسب و کارها و بالطبع کاهش تراکنش درگاه‌های پرداخت شد. کسب و کارهای اینترنتی شرکای اصلی شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو هستند. با در دسترس نبود موتورهای جستجو کاربران نمی توانستند وبسایت‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کردند را پیدا کنند.»


امیری با بیان اینکه در روزهای اول قطعی اینترنت تعداد پذیرنده هایی که می توانستند کاربران را به درگاه پرداخت برسانند کاهش پبدا کرد، گفت: «قبل از قطعی اینترنت تراکنش روزانه زرین پال ۱۵۰ هزار تراکنش به ارزش ۱۵میلیارد تومان بود. در روز اول قطعی اینترنت این عدد به ۲۰۰۰ تراکنش، در روز دوم به ۴۰۰۰ هزار تراکنش معادل ۵۰۰ میلیون تومان و در روزهای سوم و چهارم به ۱۰ تا ۱۲ هزار تراکنش رسید.»

مدیرعامل زرین پال ادامه داد: «در حال حاضر ۸۰ درصد تراکنش زرین پال برگشته است ولی این به معنای جبران خسارت بازه قطعی اینترنت نیست به این دلیل که مردم نیاز روزانه خود را با خرید اینترنتی برطرف می کنند و ما ۶ روز را از دست داده ایم. مردم برای خود این مسئولیت را در نظر نمی‌گیرند یا نذر نمی‌کنند که به جای ۶ روز که نتواسنتند خرید اینترنتی کنند با وصل اینترنت بیشتر خرید کنند. بنابراین امروز جهشی در خرید اینترنتی به وجود نمی‌آید که زیان دیروز را جبران کند.»

امیری میزان کسب و کارهایی که در بازه زمانی قطع اینترنت هیچ درآمدی نداشتند را ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: «تراکنش‌هایی که پس از وصل اینترنت برگشته است متعلق به کسب و کارهای شناخته شده  نظیر سیب اپ و آژانس‌های هواپیمایی است که توانسته اند با اطلاع رسانی میزانی از تراکنش های سابق خود را بازگرداند. ضرر اصلی متوجه کسب و کارهای خرد است که ۸۵ درصد کسب و کار زرین پال را تشکیل می‌دهند»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *