مدیر فنی ایران سرور در گفتگو با وبنا؛

ایران سرور در زمان قطع اینترنت به ۳۰۰۰ وبسایت خدمات رایگان CDN ارائه کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸

قطع دسترسی به اینترنت بین الملل در تاریخ ۲۵ آبان ۹۸ آغاز شد و در حال حاضر با وجود ادامه قطع اینترنت موبایل، اینترنت ثابت اکثر استان ها وصل شده است.

۷ روز قطع اینترنت سبب زیان اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارهای اینترنتی شد ولی در این میان کسب و کارهایی که سرور یا هاست آن ها خارج از ایران بود متوجه بیشترین آسیب شدند.

مدیر فنی ایران سرور در گفتگو با وبنا از ارائه رایگان خدمات CDN به ۳۰۰۰ وبسایت در هفته گذشته خبر داد.


محمد مظفری با بیان اینکه در پی قطع اینترنت وبسایت هایی که سرورشان خارج از ایران بود قابل دسترس نبودند، گفت: «برای کمک به رفع مشکلات پیش آمده برای کسب و کارها به ۳۰۰۰ وبسایت خدمات رایگان CDN ارائه کردیم. به زبان ساده خدمات CDN کمک می کند کاربران از نزدیک ترین مسیر و با سرعت بیشتر وبسایت را ببینند. به این صورت که یک کپی از وبسایت هایی که سرورشان خارج از ایران قرار دارد در شرکت های میزبانی داخل، سبب ادامه دسترسی به وبسایت در شرایط قطع دسترسی به اینترنت بین المللی شد.»

مظفری در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با تعداد جابه جایی سرور از خارج به داخل کشور در هفته گذشته، گفت: «در این مدت تعداد کمی از وبسایت ها هاست خود را به داخل جا به جا کردند. جا به جایی سرور به زمان زیادی نیاز دارد  و این عمل در کوتاه مدت به اندازه خدمات CDN نمی توانست به کسب و کارها کمک کند. از سوی دیگر جا به جا کردن هاست به داخل کشور بر جستجوی وبسایت در گوگل تاثیر منفی دارد.»

مدیر فنی ایران سرور ادامه داد: «مشتری کسب و کارها آدرس وبسایت ها را حفظ نمی کنند و برای ورود به وبسایت نام آن را در جستجو می کنند. بنابراین جا به جا کردن هاست نیز به تنهایی نمی توانست مشکلات کسب و کارهای آنلاین را مرتفع و فروش آن ها را افزایش دهد.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *