بنیانگذار زودشور و مدیر فنی داروخانه آنلاین در گفتگو با وبنا؛

در پی قطع اینترنت فروش زودشور ۷۰ درصد و داروخانه آنلاین ۹۰ درصد کاهش داشت / از پرداخت حقوق پرسنل خود ناتوانیم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸

محمد رهی، بنیانگذار زودشور و مدیر فنی داروخانه آنلاین از کاهش فروش ۷۰ درصدی زودشور و ۹۰ درصدی داروخانه آنلاین خبر داد.

محمد رهی در گفتگو با وبنا در رابطه به تاثیرات قطع اینترنت بر «داروخانه آنلاین» گفت: «بازدید روزانه داروخانه آنلاین ۸۰۰۰ بود که با قطع اینترنت به ۲۰ نفر در روز رسید. تمام ورودی داروخانه آنلاین از گوگل بود و با قطع دسترسی به گوگل فروش داروخانه آنلاین ۹۰ درصد کاهش داشت. زودشور به دلیل وجود اپلیکیشن با افت فروش کمتری مواجه شد و در شرایط قطع اینترنت توانست ۳۰ درصد از فروش خود را حفظ کند.»

او با اشاره به زیان وارده به زودشور و داروخانه آنلاین گفت: «فروش روزانه زودشور ۸ میلیون بود که با قطع اینترنت به زیر ۱ تومان در روز رسید. فروش روزانه داروخانه آنلاین نیز از ۱۵ میلیون تومان به ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. آیا صاحب ملکی که اجاره کرده ایم و یا اداره برق ۶ روز تعطیلی ما را درک می کند؟ با توجه به ضرر این ۶ روز توان پرداخت حقوق پرسنل خود را نداریم.»


محمد رهی با بیان این که هم برای داروخانه آنلاین و هم برای زودشور در طول چند ماه برای سئو هزینه کرده بودیم، گفت: «تمام زحمات چند ماهه ما از بین رفت. استراتژی فروش کسب و کارهای آنلاین کار روی سئو است. قسمت بزرگی از ترافیک اینترنتی از گوگل حاصل می شود. همچنین برای رسانه های اجتماعی کسب و کارهای خود متخصص استخدام کرده بودیم ولی کانال های ارتباطی ما با مشتری ناگهان بسته شد. نمی دانیم از این پس باید در گوگل و رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنیم یا نکنیم.»

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *